נטורופתיה ורפואה טבעית

כל הסיבות שבגללן כדאי לאכול ענבים

הם מסייעים להורדה במשקל, שומרים על בריאות העיניים והעור ואפילו יכולים למנוע אלצהיימר. כל מה שכדאי לדעת על ענבים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד מסמלי הקיץ הם הענבים, עגלגלים ירוקים או אדומים ועסיסיים. הם גם מרעננים, ומפיגים מעט את החום, הם לוחמים ביעילות בבעיית ההשמנה ואף עשויים להפחית את הסיכון לתחלואה בגידולים ממאירים.

במחקר שנערך בארה"ב, חילקו לארבע קבוצה גדולה שסובלת מהשמנת יתר. אחת קיבלה מיץ ענבים, השנייה - מיצוי ענבים, השלישית אכלה ענבים טריים בכל ארוחה, והרביעית קיבלה מיצוי דמה, ללא חומר פעיל.

לכל הקבוצות ניתנה הוראה ללכת כל יום 30 דקות.

בסיום המחקר, קבוצת הדמה הורידה חצי קילוגרם, הקבוצה ששתתה מיצוי ענבים - קילוגרם אחד, ו-2 הקבוצות הנותרות, ששתו מיץ ענבים או אכלו ענבים, ירדו קילוגרם וחצי.

בעקבות התוצאה העריכו החוקרים כי ככל הנראה הכימיקלים בענבים משפרים את מצב התנגודת לאינסולין בגוף, וגורמים לסוכר להיכנס לתאים כדי להפיק אנרגיה.

כידוע, "תנגודת אינסולין" היא אחד הגורמים המעודדים השמנת יתר.

מיץ הענבים עשיר בפלבנואידים המעכבים מחוללי מחלות. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא העובדה שהענבים הם נוגדי חמצון רבי עוצמה, בדומה לכמות מרוכזת ברימון או בסלק. כדאי לצרוך ענבים סגולים או שחורים - הם נחשבים כעשירים בנוגדי חמצון ובמגוון גדול של פוליפנולים, יותר מפירות אחרים. הם מיוצרים על ידי הצמחים עצמם, ויעילים להפחתת מחלות כלי דם ומחלות ממאירות. ידוע שלענבים יש זרעים שאותם מומלץ ללעוס ולאכול, כיוון שהם עשירים מאוד בנוגדי חמצון – עוד יותר מהענבים עצמם, ניתן אף למצוא בחנויות טבע קפסולות של תמצית זרעי ענבים, שמשפרות מאוד הפרעות במחזור הדם, בדלקות ורידים ובטחורים.

זרעים אלו גם מועילים בשמירה על בריאות העין, מגנים מפני קטרקט והתנוונות מולקולרית ומסייעים במניעת מחלות ניווניות כמו טרשת נפוצה ואלצהיימר.

הענבים מסייעים גם בשמירה על בריאות העור – לטיפול באקזמה, בתסמונת פיברומיאלגיה, בחולשה ובכאבי ראש. הם יעילים למניעת תהליכים דלקתיים, כמו דלקת מפרקים ואלרגיות בדרכי הנשימה, וגם שומרים על בריאות הלב וכלי הדם.

חשוב לזכור! בענבים יש רמה לא מבוטלת של סוכר, וכיוון שכך, על חולי הסכרת להיזהר מאכילה מרובה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:ענביםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה