חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 666 חולים במצב קשה, יותר מ-300 נפטרו מתחילת החודש

בבתי החולים מאושפזים 1,133 חולי קורונה, מתוכם 150 במצב קריטי. קבינט הקורונה יתכנס הערב כדי להחליט על מועד פתיחת שנת הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי אתמול אובחנו 5,312 בני אדם כמאומתים לנגיף הקורונה. כ-99 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-5.44%. מקדם ההדבקה (R) רשם ירידה קלה – ל-1.2.

68,609 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,133 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-666, ביניהם 104 מונשמים. מצבם של 150 חולים מוגדר קריטי.

במהלך סוף השבוע נפטרו 20 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מתחילת החודש נפטרו 304 בני אדם, ומניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 6,782.

קבינט הקורונה יתכנס הערב לדיון מסכם בנושא מערכת החינוך, בסופו צפויות להתקבל החלטות סופיות בנוגע למועד פתיחת שנת הלימודים ולסוגיית חיסונם של התלמידים בשעות הלימודים.

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אמש, כי שנת הלימודים בכיתות העל-יסודיות תיפתח ב-1 בספטמבר. בפוסט שפרסם בפייסבוק, קרא בנט להורים לחסן את ילדיהם שמעל גיל 12 לפני החזרה למוסדות החינוך: "זה שומר על בריאותם נגד קורונה כרונית שפוגעת בילדים, וזה מאפשר לכולנו שנת לימודים חלקה". בניגוד לעמדתה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, המתנגדת לחיסון ילדים במסגרת מערכת החינוך, הבהיר ראש הממשלה כי "מי שבכל זאת לא יספיק להתחסן, יוכל לעשות זאת בבית הספר".

שרי הקבינט צפויים לאשר את מתווה החינוך, שגובש על ידי משרדי הבריאות והחינוך. במסגרת המתווה, הוחלט בשבוע האחרון כי תלמידי ח'-י"ב ביישובים אדומים ילמדו בלמידה מרחוק במידה ושיעור ההתחסנות בשכבה (כולל מחלימים) אינו עולה על 70%. בנט ציין, כי "אם במהלך הלימודים אחד התלמידים יימצא מאומת קורונה, הכיתה תמשיך ללמוד כרגיל, מכיוון שכולם יהיו מחוסנים, ונבצע בדיקות לתלמידים האחרים לוודא שלא נדבקו".

‏מטעמה של שאשא ביטון נמסר כי היא תציג בישיבת הקבינט את "חשיבות פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר לכל הגילים מגיל גן ועד י"ב, למען תחושת היציבות והוודאות של התלמידים, המורים וההורים. אנו נעשה זאת באחריות, ועם תוכנית סדורה שגובשה יחד עם משרד הבריאות".

תגיות:נפתלי בנטמערכת החינוךמשרד הבריאותיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה