חדשות בארץ

הרי ירושלים: כ-25 אלף דונם עלו בלהבות

עד כה נשרפו בהרי ירושלים כ-25 אלף דונמים. בחסדי שמים אין נפגעים בנפש

  • ט' אלול התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ברשות הטבע והגנים מעריכים כי עד כה נשרפו כ-25 אלף דונמים.

טפסר חזי לוי, מפקד מחוז חוף כבאות והצלה, אמר הבוקר ל-103FM כי על מנת להילחם בלהבות לוחמי האש הפעילו כוח שלא הופעל מאז אסון הכרמל, לפני 11 שנה. "השרפה כרגע לא מתפשטת באף גזרה. יש מוקדים שעדיין מעשנים ובאזור 12 בצהריים יכולים להתפתח משם שרפות כשהרוחות מתחזקות, ועל כך עבדו בשעות האחרונות", אמר טפסר לוי.

"השרפה מוכלת בכל הגזרות, הופעל פה סדר כוח שלא הופעל מאז שנת 2010, באסון הכרמל", הוסיף לוי. "אנחנו היום בשירותי הכבאות יותר מאורגנים, הצלחנו לעצור את המגה שרפה אחרי יומיים של עבודה, במדינות אחרות זה לוקח שבועות. יש לנו עוד עבודה בתוך השטחים השחורים, עבודה קשה מאוד, אבל אם אתם שומעים יש אופיטימיות בדיווח שלי".

השרפה פרצה ביום ראשון 15 ז' באלול בשעה 7:00 בבוקר ליד היישוב בית מאיר שבמועצה אזורית מטה יהודה ובהמשך התפשטה לצובה, עין נקובא, עין ראפה וגבעת יערים. שרפה זו נחשבת לנרחבת ביותר בהרי ירושלים ביחס לשרפות שתועדו בשנים קודמות. ההערכות הן כי השרפה נגרמה על ידי בני אדם אך לא ברור האם בשוגג או במכוון.

עקב השרפה פונו כאלפיים תושבים, בהם תושבי היישובים כסלון, רמת רזיאל וגבעת יערים וחלק מתושבי בית מאיר, שואבה ובית החולים הפסיכיאטרי איתנים. למחרת, בצהרי יום שני ח' באלול התחדשה השרפה במוקדים חדשים. 10 מטוסי כיבוי מנסים משתתפים בכיבוי השרפה.

בניסים גדולים לא היו נפגעים בנפש, אך נזק כבד נגרם לרכוש. כן נשרפו 25,000 דונם מיערות האזור.

כזכור, השרפה בכרמל (המכונה גם "אסון הכרמל") הייתה שרפת יער נרחבת, שהתרחשה בחנוכה ה'תשע"א, מ-2 עד 6 בדצמבר 2010 באזור הכרמל שבמדינת ישראל. בשרפה נספו 44 בני אדם. 38 מהם באוטובוס (נהג ו-37 אנשי שב"ס) ו-6 נוספים (3 כבאים ובהם צופה אש, ו-3 שוטרים) שניסו להציל את נוסעיו.

3 אלמנות מאסון הכרמל משתפות באובדן ובאמונה

תגיות:שריפהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה