חדשות בארץ

מאות מוקדים עדיין בוערים: השריפה העזה – נמשכת גם הבוקר

במהלך הלילה המשיכו כוחות הכיבוי במאמציהם לכבות את השריפה, שעדיין משתוללת במאות מוקדם בהרי ירושלים. הבוקר עם אור ראשון הצטרפו למאבק גם מטוסי כיבוי

  • ט' אלול התשפ"א
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

כוחות הכיבוי המשיכו הלילה (שלישי) להיאבק בשריפה העזה שמשתוללת בהרי ירושלים. 88 צוותי כיבוי פועלים בשטח במאות מוקדי דליקות שעדיין בוערים. כמעט 20 אלף דונם נשרפו עד כה.

פעולות הכיבוי נמשכו לאורך הלילה, ועם אור ראשון הצטרפו אליהם מטוסי כיבוי. אמש (שני) הצטרף מערך הכיבוי התעופתי המיוחד של נמל התעופה בן גוריון ללוחמי האשץ בכבאית תעופתית כמות מים גדולה והיא מכילה 12 אלף ליטר בספיקה של בין 2350 ל 4700 ליטר מים לדקה. היתרון של כבאית תעופתית היא בשימוש המדויק בתותח הפגוש ובמזנק שממוקם בגג הכבאית לאזורים שהיה קשה להגיע אליהם בטווחים של 60 עד 80 מטר. בכל כבאית תעופתית  ארבעה לוחמים ומפקדי צוותים מבצעיים.

נכון להבוקר תושבי היישובים שפונו אתמול מחמת השריפה הורשו לשוב בתיהם, מלבד תושבי קיבוץ צובה, איתנים וגבעת יערים שעדיין לא מורשים לשוב לבתיהם עקב זיהום אויר ומוקדי אש פעילים. עדיין יש מוקדים מסוכנים סמוכים ליישובים. החשש הוא שבמהלך הבוקר עלולה הרוח להתחזק ולהביא לפריצה מחדש של מוקדי דליקה. עם זאת, אין סכנה ליישובים.

טפסר נסים טוויטו, ממפקדי שירותי הכבאות, אמר הבוקר ל-103FM, "אנחנו אחרי 2 לילות שכל לוחמי האש נאבקים בלהבות. הבוקר אנחנו פרושים בצורה רחבה מאוד בכל הגזרה, לאחר שהתבצע אתמול כבר גיוס כללי. במהלך הלילה עסקנו בכיבוי של מוקדי בערה והבוקר כשהערפל יתפזר אנחנו נפעל עם מאמץ אווירי רחב היקף כדי להשלים את מלאכת הכיבוי באותם מקומות שלא ניתן להכניס כוחות קרקעיים.

"יש מאות מוקדים שממשיכים לבעור", המשיך טוויטו, "וצריך להגיע לכל מוקד ולכבות באופן סופי, אחרת כל רוח שמתחדשת עלולה להצית מחדש את השריפה".

טוויטו התייחס לתנאי מזג האוויר, המקשים על לוחמי האש לכבות את הלהבות: "יהיו רוחות חזקות החל משעה 12:00 לערך, עומס חום כבד ולחות שיורדת. זה לא תורם להתמודדות, אבל זאת הסיבה, בין היתר שהתבצע גיוס כללי, כדי להיות מספיק חזקים בשעות הקריטיות".

"על שריפות בסדר גודל כזה ובמהירות התפשטות של אש בסדר גודל זה, לא ניתן להשתלט ביום אחד, לא כאן בישראל ולא אצל השכנות שלנו ביוון ובטורקיה", התייחס טוויטו לביקורת שהושמעה על הכישלון בכיבוי השריפה.

טורקיה הציעה הלילה סיוע לישראל בכיבוי השריפות בהרי ירושלים. טוויטו התייחס לכך וציין כי בשלב הנוכחי אין צורך בסיוע בין־לאומי. "אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק ובהתאם להערכת המצב וההתפתחות אנחנו נתאים את הדרישות".

"חד משמעית מדובר במעשה ידי אדם", קבע הטפסר. "האירוע שהיה נקודתי הפך מהר מאוד רב זירתי ורב מוקדי. החקירה משולבת עם משטרת ישראל, מעבדת מז"פ וכיו"ב, וכשיהיו לנו את המסקנות - נעדכן".

תגיות:ירושליםשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה