חדשות בארץ

"נאבקים על כל בית ובית": שרפת הענק בהרי ירושלים. צפו

תושבי היישובים כסלון, רמת רזיאל וגבעת יערים פונו מבתיהם, וכן בית החולים הפסיכיאטרי "איתנים". כוחות הכיבוי נאבקים בשריפת הענק

  • ז' אלול התשפ"א
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אא

(עודכן: 22:00)

כוחות הכיבוי פועלים משעות אחר הצהריים (ראשון) לפינוי תושבים בעקבות שריפת ענק סמוך למושב בית מאיר שבתחומי המועצה האזורית מטה יהודה. השריפה פרצה בין היישוב שואבה לשורש ולוחמי האש הפועלים ביישוב רמת רזיאל מדווחים על מספר חצרות ומבנים הבוערים במושב.

שני מטופלים מבית החולים "איתנים" שפונה בעקבות השריפה עדיין נעדרים, שני מטופלים אחרים שהוגדרו נעדרים – אותרו. כוחות החירום ממשיכים בחיפושים אחר הנעדרים.

מספר יישובים פונו מתושביהם: בית מאיר, כיסלון, רמת רזיאל, גבעת יערים, ההרחבה בשואבה ובית החולים איתנים.

ביישובים בית מאיר, שורש, שואבה וכיסלון נבלמה האש והיא אינה מסכנת תושבים. ביישוב גבעת יערים ורמת רזיאל עדיין אין שליטה על האש.

3 מרכזי קליטה נפתחו: במרכז יד חריף (בצרעה), בית ספר עין כרם ובחדר האוכל בקרית ענבים.

הצירים שעדיין חסומים, נכון להערב: כביש 395 לשני הכיוונים מצומת אשתאול עד צומת כרם.

מדוברות רשות הטבע והגנים נמסר כי בשל שריפת הענק המשתוללת בהרי ירושלים והתפשטותה גם לשטחי הגן הלאומי הרי יהודה ושמורות הטבע המסרק והר טייסים, רשות הטבע והגנים הכריזה על נוהל חירום מיידי. פקחים של רשות הטבע והגנים כבר פועלים באזור עם תחילת השריפה ויפעלו באזור גם לאורך שעות הלילה. בנוסף פקחים רבים של רשות הטבע והגנים מכל הארץ יתגברו את הפקחים האזוריים במאמצי הכיבוי יחד עם לוחמי האש וכוחות כיבוי נוספים. זאת על מנת לצמצם ככל שניתן את היקף הפגיעה בשמורות הטבע והגנים הלאומיים באזור ובבעלי החיים ובצומח. חלקם בסכנת הכחדה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בעקבות השריפה הגדולה שמשתוללת משעות אחה"צ בהרי ירושלים, כונני סביבה של המשרד להגנת הסביבה פרוסים בשטח ועורכים ניטור של חלקיקים נשימים בחלק הדרום-מערבי של ירושלים שאליו מגיעה תמרת העשן. למרות העשן הכבד והצבעים העזים הנראים בשמים, לפי הממצאים, הריכוזים עומדים בתקני איכות אוויר. בשלב זה, תמרת העשן גבוהה מאוד, ולא מגיעה לאזורים המיושבים.

במקביל, רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון פתחה לפני זמן קצר את חמ"ל העורף הלאומי ברמלה, על מנת לתאם את פעילות משרדי הממשלה בשריפה בהרי ירושלים.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים של שירות הכיבוי וההצלה, תיאר ל-103FM כי התשפטה למימדים עצומים: "השריפה רצינית מאוד והתפשטה לממדים עצומים. הלוחמים מתמודדים עם סופת אש אדירה. יש סכנה ממשית לבתים - הלוחמים נאבקים על כל בית".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קטע את דיון הקבינט המדיני-ביטחוני וקיים התייעצות בעניין השריפה בהרי ירושלים. הוא קיים הערכת מצב בעניין השריפה וביקש להדגיש כי יש לנקוט משנה זהירות מוגבר, והוסיף, כי "אם יש ספק, אין ספק. בכל ספק שעולה לגבי הצורך בפינוי - יש לנקוט בגישה מחמירה ולפנות את כולם". עוד הסיף בנט כי משרד הביטחון וצה"ל יסייעו לכוחות הכיבוי וההצלה במאמציהם בהתאם לצורך וללא הגבלה. כן הורה לעדכנו בהקדם במידה ועולה צורך בגיוס סיוע אווירי לכיבוי השריפה ממדינות אחרות.

במועצת קרית יערים הודיעו כי, עד כה קלטה המועצה קרית יערים שבפרוזדור ירושלים את ישיבת בית מאיר שהגיעו להתארח בישוב בשל השריפה ועשרות חיילים שמוצבים באזור. המועצה קלטה גם מספר משפחות מישובי האזור. המועצה סיפקה לאורחים ארוחת ערב נערכת לסידור מקומות לינה. ראש המועצה יצחק רביץ וצוותי המועצה נערכים לקלוט משפחות נוספות מהאזור שפונו.

שעות ספורות קודם לכן, פונו כל דיירי בית החולים הפסיכיאטרי "איתנים", וכעת אין אזרחים במתחם. לוחמי האש ממשיכים להיאבק בשריפה המשתוללת בגבעת יערים ורמת רזיאל, כאשר הרוחות העזות מקשות על הכיבוי. 12 מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" פועלים במקום, וכן מסוק של משטרת ישראל. צוותים נוספים פועלים בהגנה על קיבוץ צובה. גזרת שורש ובית מאיר.

 

תגיות:שריפההרי ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה