חדשות בעולם

דרמה באפגניסטן: ארגון הטרור טאליבאן משתלט על עיר הבירה. האמריקאים נמלטים

חיילי צבא ארה"ב נסוגים במהירות מעיר הבירה האפגנית קאבול. השגרירות נסגרת

  • ז' אלול התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגון הטרור טליבאן משתלט על אפגניסטן: הבוקר (ראשון) הגיעו כוחות הטליבאן לפאתי קאבול בירת אפגניסטן והחלו להיכנס לעיר מכל צדדיה.

משרד הפנים האפגני הודיע שארגון הטרור כובש את עיר הבירה קאבול, זאת לאחר שכבש כבר את שאר הערים הגדולות במדינה. בשעה זו נמצאים כוחות בינלאומיים רבים, כולל כוחות צבא אמריקנים ושגרירויות מערביות רבות שעוד לא פונו.

דובר הטליבאן מסר כי התנועה במגעים עם ממשלת אפגניסטן כדי "להגיע לכניעה שלווה של קאבול". במקביל, לשכת הנשיא דיווחה כי הנשיא גאני מקיים שיחות חירום עם הדיפלומט האמריקאי זלמאי ח'לילזאד ועם נציגי נאט"ו.

מנהיג הטאליבן בקטאר מסר כי הארגון הורה ללוחמים להימנע מאלימות בקאבול, ולאשר מעבר בטוח לכל מי שבוחר לצאת מהעיר. "אנחנו לא רוצים שאף אזרח אפגני חף מפשע ייפצע או ייהרג כשאנחנו נוטלים את ההנהגה, אבל לא הכרזנו על הפסקת אש".

מוקדם יותר הבוקר כבש הטליבאן ללא קרב את העיר ג’לאלאבאד במזרח המדינה. בשבועות האחרונים השתלט ארגון הטרור על שטחים מרובים מאוד במדינה. בימים האחרונים הטליבאן כבש לאחר קרבות קשים את הערים קנדהאר, הראט, ומזאר-י שריף – הערים הגדולות ביותר במדינה מלבד עיר הבירה, שהבוקר, כאמור, נכבשה בידיהם. כעת שולט ארגון הטרור על רובה המוחלט של המדינה.

כזכור, ‏נשיא ארה”ב ג’ו ביידן העריך לפני חודש “לא תהיה התמוטטות של אפגניסטן והשתלטות של הטליבאן. הכל שטויות”.

בעקבות השתלטות הטאליבן פנה אשרף גאני, נשיא אפגניסטן, לעם ואמר: "אני מבין שאתם מודאגים מהמצב, וחושבים על עתידכם, אני מבטיח כנשיא שאתרכז בסיום חוסר היציבות, האלימות והעקירה של בני עמי". עוד הוא אמר כי ימצא דרך לסייע לאלפים שנעקרו מבתיהם לאור הלחימה וטען כי "לארגן מחדש את כוחות הצבא נמצא בעדיפות עליונה".

תגיות:אפגניסטןטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה