חדשות בריאות

האם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב תידחה בחודש?

בעוד 15 יום אמורים 2.4 מיליון תלמידים לשוב לבתי הספר לאחר חודשיים של חופשה, אך לנוכח התחלואה הגוברת, דורשים שרים בקבינט לדחות את פתיחת שנת הלימודים בחדש, מה-1 בספטמבר ל-1 באוקטובר

  • ז' אלול התשפ"א
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הקבינט עדיין לא החליט האם לפתוח את שנת הלימודים במועד, או לדחות אותה מה-1 בספטמבר ל-1 באוקטובר. אמנם שנת הלימודים אמורה להיפתח בעוד כ-15 יום, אך השרים זאב אלקין ועומר בר-לב נחושים לפתוח אותה רק לאחר חג הסוכות.

"אני לא מבין איזה היגיון יש להתחיל ב-1 בספטמבר כשיש רק שישה ימי לימודים בחודש כולו וכשעקומת התחלואה היא כפי שהיא כיום״, אמר אתמול השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, באירוע שבתרבות בתל־אביב."ילדי בתי הספר מתחת לגיל 12 והנוער מעל לגיל זה, שעדיין לא התחסנו, הם המפיצים העיקריים של זן הדלתא, ולכן דחיית פתיחת שנת הלימודים תסייע לכופף את עקומת התחלואה".

גם השר אלקין שותף לעמדה זו. כנגדם, ניצבת שרת החינך יפעת שאשא־ביטון, שהבהירה בשבוע שעבר: "שנת הלימודים תפתח כסדרה. מערכת החינוך תהייה האחרונה לנקוט צעדים שיהיה בהם כדי לפגוע ברצף הלמידה ובמענים הרגשיים שהיא מחוייבת לתת ל־2.4 מיליון התלמידות והתלמידים".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הסביר את המדיניות הנוכחית למאבק בהתפרצות הקורונה. "אני עוקב בדאגה אחרי המספרים, גם בסוף השבוע היו הרבה מאומתים ומספר החולים קשה עלה. מספר המאומתים צפוי לעלות, אנו מקווים לראות את השפעת החיסון השלישי. אנו פותחים עוד ועוד מחלקות, וזה מורכב כשיש גל כזה. כבר יש פגיעה באיכות הטיפול של בתי החולים, העומס על הצוותים גורם לכך שהטיפול פחות טוב", אמר הבוקר ל-103fm.

"צריך להמתין ולראות את אפקט החיסון השלישי, ואני מקווה מאוד שיהיה אפשר להימנע מסגר. הימים הקרובים יעידו. אנחנו מקווים שנראה בשבוע הקרוב סימנים של ירידה בתחלואה הקשה. צריך להישאר אופטימיים ולקוות שמה שאנחנו עושים יוריד את התחלואה הקשה. אם נראה שהתחלואה הקשה תמשיך לעלות, נגיע למצב שנצטרך סגר", הוסיף פרופ' אש.

תגיות:לימודיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה