חדשות בריאות

חשש כבד במערכת הבריאות: בעוד שבועיים יהיו 2,000 מאושפזים בבתי החולים

במערכת הבריאות חוששים כי בסוף השבוע נגיע ל-10,000 מאומתים ביממה אחת, ובעוד שבועיים בלבד יהיו 2,000 מאושפזים בבתי החולים

  • ז' אלול התשפ"א
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חשש כבד במערכת הבריאות: בסוף השבוע נגיע ל-10,000 מאומתים חדשים ביממה אחת בלבד, ובעוד שבועיים בלבד נגיע למצב של כ-2,000 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם כמחצית חולים המוגדרים 'קשה'.

אמש (מוצ"ש) התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לריבוי החולים בקורונה, ולביקורת הקשה על הממשלה שלא פעלה על מנת לעצור את ההתפשטות.

"ברצוני לשתף אתכם בתוכנית הלאומית שלנו להתמודדות מול גל הדלתא ששוטף את העולם", כתב בנט בפוסט שפרסם, תוך שהוא מנסה להסביר את הכישלון הנוראי בכך שכביכול מדובר במגיפה חדשה, ולא בנגיף הקורונה.

"אסביר כאן על התפרצות זן הדלתא בעולם ובישראל; מה התוכנית שלנו להוביל את ישראל אל חוף מבטחים; מהן פעולות הממשלה ומה האחריות שלכם כאזרחים; ומעל לכל – מה המטרה שמובילה אותנו", הוסיף בנט.

"האסטרטגיה שלנו: לפעול כדי למתן את התחלואה - להאיץ את מבצע החיסונים השלישי - ובעזרתם לנצח את מגיפת הדלתא", הדגיש ראש הממשלה בשלישית, תוך שהוא מנסה לצייר בדעת הקהל כאילו ומדובר במגיפה חדשה.

"גל הדלתא התחיל טרם הקמת הממשלה בראשותי, כאשר הזן חדר לישראל כבר בחודשי מרץ, אפריל ומאי", ציין בנט. "אני מקבל את הביקורת בהבנה. התפקיד שלי הוא לעשות מה שנכון לביצוע ולא את מה שקל לביצוע. לסגור את המדינה – זה מאד קל. אבל מה שנכון הוא להפוך כל אבן - כדי שאזרחי ישראל יהיו בריאים, שמדינת ישראל תישאר פתוחה, לשמור על אזרחי ישראל ברמה פיזית, נפשית וכלכלית, שלא יישבר מטה לחמם ולא תאבד פרנסתם - ולקבל את ההחלטות הנכונות לשם כך.

"עוד צפויים ימים קשים", הוסיף ראש הממשלה, "אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתוכנית, ואם אזרחי ישראל יעטו מסיכות, יתחסנו ברגע שזה אפשרי עבורם, ובכלל - אם נפעל בסולידריות ובעזרה הדדית - נתגבר על הדלתא".

"המטרה שלנו פשוטה - לשמור על בריאות אזרחי ישראל וגם לשמור על העתיד הכלכלי של מדינת ישראל. גם פרנסת אזרחי ישראל היא שמירה על חייהם.

"נעשה הכל להימנע מסגרים, שהם כלים הרסניים לפרנסה, לכלכלה ולחינוך הילדים שלנו. סגרים הם רק מוצא אחרון.

"הכי קל לממשלה להכריז על סגר ולהעביר כסף לעסקים הסגורים ולעובדים שישבו בבית. אבל למדיניות הסגרים יש מחיר נוראי. שיקול אחד שעומד לנגד עינינו הוא הורדת התחלואה והפחתת התמותה. אך יש כמובן גם שיקולים נוספים ובהם פרנסת אזרחי ישראל, חינוך ילדי ישראל, ושמירת העתיד הכלכלי של ישראל. חישבו למשל על הרוגי תאונות דרכים. הרי ניתן היה להביא לאפס מתים מתאונות דרכים על ידי איסור נסיעה בכבישי ישראל. אבל כולנו מבינים שחייבים לחיות ולאפשר תנועה בישראל. כך גם בדלתא: שגרת החיים היא חלק מהחיים ואנו חייבים לאזן בין כל הצרכים באחריות", סיים ראש הממשלה את דבריו.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן אמש כי במהלך השבת אובחנו בישראל 5,868 חולים חדשים. אחוז הנבדקים החיוביים אתמול עומד על 4.93% 494 חולים מוגדרים כחולים קשה, מתוכם 83 מונשמים בבתי החולים, ומצבם של 113 - קריטי. מניין הנפטרים מהקורונה ומסיבוכיה עומד על 6,622.

תגיות:חוליםמגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה