חדשות בריאות

מיום שני הבא: בידוד מלא לחוזרים מרוב מדינות העולם

החל מהשבוע הבא, רוב מדינות העולם יוגדרו כמדינות כתומות, שהחזרה מהן מחייבת בידוד מלא גם למחוסנים ומחלימים. רשימת המדינות הצהובות, המוגדרות בסיכון נמוך, כוללת עשר מדינות, אולן רק שלוש מתוכן מאפשרות כניסת ישראלים לשטחן. כל הפרטים

נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ברקע התפשטות התחלואה, ובהמשך להחלטת קבינט הקורונה, משרד הבריאות פרסם אמש (ראשון) את הרשימה החדשה של סיווג המדינות, שתיכנס לתוקף ביום שני הבא בכפוף לאישור התקנות על ידי ועדת החוקה של הכנסת.

על פי המתווה, מדינות העולם יסווגו לשלוש רשימות: מדינות צהובות, מדינות אדומות ומדינות כתומות.

המדינות הצהובות המוגדרות בסיכון נמוך הינן: אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טיוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה. הנסיעה למדינות אלו מותרת, אולם בחזרה לארץ תחול חובת בידוד על מחוסנים עד לקבלת תשובה שלילית או 24 שעות, לפי המוקדם. נוסעים שאינם מחוסנים יחויבו בבידוד מלא. יצוין, כי ברשימה זו שלוש מדינות בלבד המאפשרות כניסת ישראלים לשטחן: אוסטריה, צ'כיה ומולדובה.

הרשימה האדומה כוללת את המדינות המוגדרות בסיכון מירבי, אליהן הנסיעה אסורה למעט מקרים חריגים באישור ועדת החריגים. רשימה זו צומצמה, וכלולות בה המדינות הבאות: בולגריה, ברזיל, גאורגיה, טורקיה, מקסיקו וספרד.

כל שאר המדינות מוגדרות כמדינות כתומות – מדינות בסיכון. השבים מהן יחויבו בבידוד מלא – בכל גיל, כולל מחוסנים ומחלימים.

במשרד הבריאות ציינו, כי סיווג המדינות לקבוצות השונות ייבחן מעת לעת בהתאם לנתוני התחלואה. בכאן חדשות דווח הבוקר, כי נשקלת האפשרות להכניס את ארצות הברית לרשימת המדינות האדומות, שהנסיעה אליהן אסורה.

תגיות:נתב"גנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה