חדשות בריאות

נמשכת העלייה בתחלואה: 348 חולים במצב קשה, מניין הנפטרים עלה ל-6,535

מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי חולים עלה ל-602. שר הבריאות ניצן הורוביץ: "סגר הוא מוצא אחרון, נעשה כל מה שאפשר כדי להימנע ממנו"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון), כי מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ עלה ל-602. לאחר הזינוק שחל בסוף השבוע במספר החולים במצב קשה, המספר ממשיך לעלות ועומד כעת על 348 – לעומת 253 לפני יומיים. 52 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 71 חולים מוגדר קריטי.

אתמול אובחנו 2,886 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כ-76 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-3.83%. מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.32.

נכון להבוקר, 32,300 בני אדם בישראל מוגדרים כחולים פעילים. בסוף השבוע נפטרו 16 חולים, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,535. בשבעת הימים האחרונים נפטרו 58 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

עוד עולה מהנתונים, כי 169 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל, 46 מהם מטורקיה, 31 מיוון, 15 מבולגריה ומארצות הברית ושמונה מרומניה.

מספר הרשויות המוגדרות כאדומות על פי מודל הרמזור עלה ל-36, ביניהן 19 ערים ועשרה רובעים. 122 יישובים, בהם 57 ערים ו-39 רובעים, נמצאים ברשימה הכתומה. מספר היישובים הצהובים מסתכם ב-223, בהם 61 ערים ו-23 רובעים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ חנך הבוקר מתחם של בדיקות קורונה מהירות בירושלים. בדברים שנשא במקום, הוא התייחס לאפשרות של הטלת סגר: "זה צעד מאוד קשה", הצהיר. "אני לא מקבל את הטענות שצריך לקבל החלטה על סגר כבר עכשיו ולשתק את המדינה מראש. סגר הוא מוצא אחרון, וכל עוד יש סיכוי להימנע ממנו – נעשה כל מה שאפשר כדי להימנע ממנו".

"יש לנו את האמצעים להימנע מסגר", הוסיף הורוביץ. "זה תלוי בפעולות הממשלה, וזה תלוי בהיענות ובשיתוף פעולה של הציבור. לא יהיה שוטר על כל אזרח, אני מקווה שזה ברור. לכן אני קורא לאזרחים להקפיד על ההנחיות. כל מי שלא התחסן – זה הזמן".

מוקדם יותר התייחס מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, לעלייה בתחלואת הקורונה ולאפשרות של הטלת סגר. "אנחנו מאוד לא רוצים להגיע לסגר", אמר בריאיון לרדיו 103FM, "אבל זה כלי שבמצבים מסוימים נצטרך להשתמש בו גם בחוסר רצון".

"אנחנו מנסים באמצעות כל הפעולות – בעיקר החיסון השלישי למבוגרים והצעדים של התו הירוק – לא להגיע לכך", הוסיף פרופ' אש. "אבל במצב מסוים, שבו יהיה עומס גדול מאוד על מערכת הבריאות עד כדי חשש מקריסה, ואני מקווה שלא נגיע לזה, לא תהיה ברירה".

הפרופ' אלי וקסמן ממכון וייצמן, שמייעץ לקבינט הקורונה, מתח הבוקר ביקורת על התנהלות הממשלה מול התפשטות הנגיף. "המספרים ימשיכו לעלות אם לא ננקוט צעדים", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "כבר לפני ארבעה שבועות היינו יכולים לעצור את ההתפרצות עם צעדים מוגבלים יחסית – תו ירוק מלא ואכיפת בידודים. מכיוון שנמנענו מזה אפשרנו למגפה להתפרץ, וזה ידרוש מאיתנו צעדים עם נזקים כבדים".

וקסמן ציין כי "יש אוכלוסייה גדולה שלא מחוסנת, כולל ילדים – לכן החיסון לבדו לא יפתור את הבעיה. כשנגיע לחיסון של 80-90% מהאוכלוסייה, זה יהיה הכלי המרכזי בבלימה, אבל כל עוד לא הגענו לשם ניאלץ לנקוט צעדים נוספים".

תגיות:משרד הבריאותניצן הורוביץנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה