חדשות בריאות

פרופ’ אש: יכול להיות שפתיחת שנת הלימודים תידחה

בריאיון ל-103FM אמר מנכ"ל משרד הבריאות, כי במצב של חשש לקריסת מערכת הבריאות לא תהיה ברירה אלא להטיל סגר. בנוגע לשנת הלימודים: "חושב שצריך להתחיל אותה בזמן, אבל משיקולים שונים יכול להיות שזה יידחה"

פרופ’ אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרופ’ אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (ראשון) לעלייה בתחלואת הקורונה ולאפשרות של הטלת סגר. "אנחנו מאוד לא רוצים להגיע לסגר", אמר בריאיון לרדיו 103FM, "אבל זה כלי שבמצבים מסוימים נצטרך להשתמש בו גם בחוסר רצון".

"אנחנו מנסים באמצעות כל הפעולות – בעיקר החיסון השלישי למבוגרים והצעדים של התו הירוק – לא להגיע לכך", הוסיף פרופ' אש. "אבל במצב מסוים, שבו יהיה עומס גדול מאוד על מערכת הבריאות עד כדי חשש מקריסה, ואני מקווה שלא נגיע לזה, לא תהיה ברירה".

פרופ' אש ציין כי הסגר הינו "כלי יעיל" אך גובה מחירים קשים: "סגר הוא אמצעי שמשפיע בצורה זמנית. החשש הגדול הוא שסגר גם עכשיו יהיה פחות יעיל. אנחנו לא משתמשים בזה כברירת מחדל, אלא רק במצב בלתי אפשרי. השבועיים הקרובים קריטיים. בשבועיים האלה נוכל לראות את האפקט של החיסון השלישי שאנחנו נותנים".

באשר לשנת הלימודים, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי התכנון הוא לפתוח אותה ב-1 בספטמבר, אבל אי אפשר לומר בוודאות שכך יהיה: "אנחנו מסכמים עם משרד הבריאות את הדרך לעשות זאת. אבל כמובן שאם תהיינה החלטות על מגבלות עד כדי סגר – נצטרך לשקול את זה. אחרי החגים אנחנו חייבים ורוצים שמערכת החינוך תיפתח באופן מלא ופרונטלי, צריכים להיות ערוכים לזה. ככל שניתן, אני חושב שצריך להתחיל את שנת הלימודים בזמן, אבל משיקולים שונים יכול להיות שזה יידחה".

בסוף השבוע נרשמה עלייה חדה במספר חולי הקורונה שמצבם מוגדר קשה. על פי הנתונים שמסר משרד הבריאות לאחר צאת השבת, בבתי החולים מאושפזים 545 חולי קורונה, 324 מתוכם במצב קשה. 49 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 71 חולים מוגדר קריטי. ביום שישי אובחנו 3,849 מאומתים חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוך קרוב ל-103 אלף בדיקות עמד על 3.79%. בסוף השבוע נפטרו 16 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,535.

תגיות:נגיף הקורונהסגרפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה