חדשות בארץ

2,441 מאומתים חדשים; קבינט הקורונה יתכנס מחר

קבינט הקורונה יתכנס מחר, ומשרד הבריאות צפוי להמליץ על שורה של הגבלות חדשות

  • כ"ד אב התשפ"א
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס מחר (שלישי) בשעה 17:30 במשכן הכנסת. בעקבות העלייה בתחלואה, צפויים אנשי משרד הבריאות להמליץ לקבינט על שורת הגבלות נוספת. בין ההגבלות שיומלצו: "התו הירוק" יחול בכל מקום וגם על ילדים ולא רק במקומות סגורים עם יותר מ-100 איש. בנוסף נשקל להחזיר את חובת עטיית המסכות בכל התקהלות עם יותר מ-20 איש - גם בחוץ; כמו כן, מסתמן כי יומלץ על שינוי מדיניות היציאה מישראל כך שיוסר איסור הטיסה מחלק מהמדינות ובמקומו תחול חובת בידוד בחזרה לארץ.

הערב עדכן משרד הבריאות כי 2,441 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו מחצות - שיא בגל הנוכחי. סך החולים הפעילים עלה ל-20,437, בהם 217 במצב קשה ו-43 מונשמים. שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-2.96% ומקדם ההדבקה עומד על 1.36. מספר הנפטרים עלה ל-6,486.

על פי דיווחים, לפי חלק מהמומחים, נראה כי לא בטוח שהחיסון השלישי יבלום את מספר החולים במצב קשה שהולך ועולה, וכי בקצב הנוכחי תיתכן אפשרות של סגר בחגי תשרי. זאת, מכיוון שעד ספטמבר צפוי מספר החולים הקשים להגיע עד 1,600 חולים, ויצור עומס על מערכת הבריאות.

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אמר אתמול (ראשון) כי בשלב זה הוא אינו רואה באופק הטלת הגבלות נוספות במהלך החגים: "אנחנו עוקבים אחרי המספרים. ככל שנצליח לשלוט במספר החולים הקשים, נצליח לעבור את החגים ללא מגבלות נוספות", אמר בריאיון לכאן ב'. עם זאת, הוא ציין כי "המגמה נמשכת. אנחנו לא רואים האטה או עצירה במגמת ההתפשטות של התחלואה".

בהתייחסו לפתיחת המבצע למתן החיסון השלישי, אמר פרופ' אש כי "המבצע לא ידביר את הגל הרביעי, כנראה לא נקטין את מספר המאומתים כי אנחנו מחסנים בחיסון שלישי רק את המבוגרים ולא את הצעירים. אבל אנחנו מצפים שהוא יפחית את מספר החולים הקשים בתוך שבועיים-שלושה".

תגיות:סגרקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה