טורים נשיים

מה תהיי כשתהיי "גדולה"? ומה זה בכלל להיות גדולה?

למה כשגדלתי שמחתי לגלות שאני דומה למומין אמא, ומה זה באמת להיות "גדולה"?

אא

האם כבר החלטת מה תהיי כשתהיי גדולה?

יש כאלה שמתלבטים הרבה, יותר מדי. כתבו שירים על התופעה הזו, של הילד בן השלושים ש"עדיין לא יודע מה יעשה כשיגמור את הצבא."..

נראה שכדאי תחילה לבחון מהי בכלל "גדולה".

יש כאלה שבשבילן להיות "גדולה" = להיות מבוגרת בשנים. אכן אברך אותי, אותך ואת כולן, שנזכה להאריך ימים בטוב ובנעימים בבריאות איתנה, אבל תסכימי איתי שמרוצת השנים, שקורית מעצמה, בלי מעורבות שלנו, לא הופכת אותנו להיות "גדולות". מה גם שאם "גדולה" = מבוגרת בגיל, ודאי לא הייתה מגמה עולמית להילחם נגד הגיל: Anti Aging ...

מעבר לכך, כולנו מכירות אנשים "גדולים" בגיל שהם ממש קטנים, כאלה שלא התבגרו עם הגיל: נעלבים, קטנוניים, חסרי אונים, חסרי אחריות, חסרי גבולות, מאשימים, תלותיים, עושים "דווקא", אנוכיים, חסרי מחויבות, גסים, מאלצים את הסובבים למלא סיפוקם... ברור שזו לא "גדלות", ואת ודאי לא רוצה להיות כזו כשתגדלי.

יש מי שיפעלו עפ"י ציפיות ההורים לגבי מה "נכון" עבורן לכשיהיו "גדולות" מספיק. לא קשה לזהות מתי זה פשוט לא מתאים, אז נמשיך הלאה בחיפוש.

כנראה החיפוש אחר גדולה מחייב להכיר דמויות גדולות, לזהות מהי הגדולה בהן בעינינו ולשאוף ללכת לאורן. כשעוד הייתי קטנה, תרתי משמע, מלבד המודל המשפחתי שחוויתי בבית בו גדלתי, צפיתי במודל משפחתי נוסף שקסם לי - משפחת מומין. מאז שזכיתי להקים את ביתי, ב"ה, אני נזכרת מדי פעם ב"מומין אמא". את מכירה אותה? הנה נקודות הגדולה שזיהיתי בה: היא לא הדמות הראשית, אבל היא מאפשרת לכולן להיות יחד בהנאה, עם כל הדברים הטכניים שצריך לשם כך, כמו אוכל ובית נקי; היא בעיקר בבית, והמשפחה שלה בראש מעיניה; היא רגועה ונעימה; לובשת סממן נשי (הסינר של מומין אמא...); מאפשרת לבעלה לקרוא ולכתוב (חידושי תורה של מומינים, כנראה); נותנת לבעלה להוביל את הדרך המשפחתית; מאפשרת לילדים ליהנות מחוויות ילדות וחוויות משפחתיות בבית ובטבע; מארחת חברים ובעלת חסד לאורחים מזדמנים. בעיקר אני נזכרת במומין אמא בלילה, לפני שאני פורשת לישון, כשאני מכסה את המתוקים שלי בשמיכה ונותנת להם חיבוק, נשיקה וברכה פרטית, כפי שמומין אמא נהגה לעשות.

בילדותי לא הערכתי מספיק את מומין אמא, כי היא הרי לא הייתה הדמות הראשית, והחיים שלה נצפו בעיני כ"משעממים". כשגדלתי והתחברתי לעצמי, כולל לילדה הקטנה שבי, שמחתי לגלות שאני קצת כמו מומין אמא, ויותר מכך הופתעתי לגלות כמה אני דומה לאמא שלי האמתית. גיליתי גדלות.

מקווה שזה הועיל לך להגדיר גדלות, לשאוף "כיצד" לגדול ולהחליט "איך" ו-"מה" תרצי להיות כשתהיי גדולה. בפעם הבאה אספר לך על אישה שהנביא מתאר אותה "אישה גדולה"!. אציין גם מפרשים, כדי שנבין מי היא אישה גדולה באמת!

בינתיים, אני מאחלת לעצמי ולך שנזכה להיות גדולות! 

תגיות:טורים נשייםלהיות גדולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה