פיתוח האישיות

רגע של קואצ’ינג: 10 טיפים פשוטים שישדרגו לך את כל השבוע

איך מוציאים את המקסימום מהשבוע שלנו? איך מגיעים לסופ"ש עם ההרגשה "היה לי שבוע מספק"? 10 עצות שיעזרו לנו להפוך את השבוע שלנו למדהים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו רוצים להספיק כמה שיותר, להרגיש עם עצמנו טוב כמה שיותר, ולהצליח לבצע סוף סוף דברים שאנו דוחים כל פעם מחדש – וכל זה במסגרת השבוע הגדוש בפעילות. אז איך עושים את זה? לפעמים דווקא ההחלטות הקטנות והשינויים הדקים הם אלה שמובילים בסופו של דבר לתוצאות הגדולות. הנה כמה עצות שיעזרו לנו לעשות מהשבוע שלנו הרבה יותר.

1. להתעורר עם סדר בראש. מראה של בלגן משפיע על הנפש הרבה יותר ממה שחושבים. חוסר סדר בסביבה שלנו משפיע גם על הסדר המחשבתי שלנו. לכן מומלץ, לפני שהולכים לישון, לסדר את הבית, וכשנתעורר נקום לבית מאורגן ומסודר, שיעשה לנו הרגשה טובה וגם ייתן לנו יישוב דעת. גם את סביבת העבודה שלנו במשרד רצוי לסדר ולדאוג שיהיה נקי מפריטים שלא רלוונטיים לעבודתנו הנוכחית. בנוסף, מומלץ בכל יום לתכנן ולרשום את המשימות ליום הבא, וכך היום תמיד יתחיל בצורה מאורגנת ומסודרת.

2. להרוויח 30 דקות בבוקר. הרבה פעמים, האופן שבו מתחילים את היום משפיע על איך שהמשך היום יראה. אם נדאג להתחיל את הבוקר באופן שייטיב עמנו, יהיה לנו גם בהמשך היום מצב רוח מרומם והרגשה טובה. כדאי להתחיל את היום חצי שעה מוקדם יותר ממה שאנו רגילים. הזמן הזה הוא בדרך כלל הזמן השקט ביותר של היום לפני שכל הבלגן מתחיל. כדאי להקדיש אותו לקריאת ספר שיעצים אותנו – ספר מוסר, הלכה, פרשת שבוע או אפילו העצמה אישית. במילים אחרות, כל ספר שיעשה לנו טוב ויתרום לנו.

3. 10 דקות לגוף ולנפש. כולנו עמוסים וטרודים באינספור משימות ומחויבויות, אבל מה עם עצמנו? מומלץ לדאוג מדי יום ל-10 דקות של הליכה מהירה למען בריאות הגוף, וכדאי שזה יהיה עם הבעל / האישה / חבר, בשביל הפן החברתי-נפשי.

4. המשימה השבועית. כולנו כאן במטרה לשפר את עצמנו, להפוך להיות אנשים טובים יותר, ולהיות אנחנו בגרסה המיטבית. לפעמים יש דברים קטנים וגדולים שהיינו שמחים לעשות, אבל מפאת קוצר זמן ונטייה לדחיינות, זה פשוט אף פעם לא קורה. כדי לעזור לעצמנו לעשות את מה שאנחנו באמת היינו שמחים ורוצים לעשות, קחו פנקס והכינו רשימה ארוכה של דברים שהייתם רוצים לעשות, בכל תחום שהוא: עבודת השם, יחסים עם הילדים או הבעל / האישה, תיקון המידות, טיפול עצמי, סידור הבית ועוד. הרשימה יכולה לכלול משימות שדורשות זמן רב ואף משימות חד פעמיות, כגון: קניית מתנה (ללא סיבה יוצאת דופן) לבעל / לאישה, רק כדי לתת הרגשה טובה, לצאת לכמה שעות של זמן איכות אישי עם אחד הילדים, לעשות סדר במחסן, לקרוא ספר, למיין את כל הבגדים בבית ולתת לתרומה את מה שלא צריך, לבקר בן משפחה מבוגר שהרבה זמן תכננתם לנסוע אליו לביקור, לשמוע שיעור מחזק ועוד.
כעת, רשמו את כל הרשימה מחדש לפי סדר עדיפות, כך שמה שחשוב לכם ביותר יהיה כתוב בתחילת הרשימה. בתחילת כל שבוע פתחו את היומן שלכם או לוח השנה ורשמו ביום ובשעה מדויקים את שם המשימה השבועית שלכם. בכל שבוע במועד המדויק שהוקדש לביצוע המשימה השבועית - בצעו אותה. התחילו אפילו אם עומדת לרשותכם שעה אחת בלבד או פחות, ונדרש להשלמתה יותר מכך, והמשיכו אותה במועד הבא של שבוע הבא. כך המשיכו משבוע לשבוע עד שתסיימו את המשימה הנוכחית, ותוכלו לעבור למשימה הבאה.
אחרי תקופה שבה תתמידו באותה שעה שבועית שמוקדשת למשימה השבועית, תראו כמה דברים נפלאים הסתפקתם ועשיתם. זה ימלא אתכם בתחושת סיפוק מדהימה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. דייט שבועי. לאלו הנשואים מבנינו, חשוב להשקיע בזוגיות שלנו. זוגיות טובה לא נבנית מאליה, אלא היא דורשת עבודה והשקעה מצדנו. דאגו לזמן אישי עבורכם בלבד, לפחות ערב אחד בשבוע. זה יכול להיות יציאה לבית קפה, סיבוב בשכונה (בלי הילדים), טיול קטן בפארק המקומי, ואם הילדים כבר הלכו לישון אפשר לדאוג לדייט בתוך הבית עם ארוחת ערב נחמדה ולימוד ביחד מתוך ספר העוסק בשלום בית.

6. ללמוד על הדרך. בזמני הנסיעה למקום העבודה ובחזור, שמעו שיעורי תורה מחזקים. כך שאם זמן נסיעה למקום העבודה לכיוון אחד אורך חצי שעה, תרוויחו במהלך חמישה ימי עבודה – 5 שעות של לימוד תורה, ובחודש – 20 שעות של לימוד תורה (!), וכל זה "על הדרך", תרתי משמע.

7. להגיד "ביי ביי" לטלפון הסלולרי. טוב, אז לא מדובר על פרידה נצחית מהפלאפון, אפשר להירגע. קבעו זמנים מסוימים במהלך היום / השבוע שבהם הטלפון יהיה סגור. אלו יהיו זמנים שבהם לא תרצו שדעתכם תוסח, אלא תהיו נוכחיים 100% במה שאתם עושים באותו פרק זמן. זה יכול להיות שעה ביום שבו אתם נמצאים עם ילדיכם, זמן של לימוד תורה, שיחה עם בן / בת הזוג או כל זמן משמעותי אחר, שבו הטלפונים יוכלו לחכות לאחר כך.

8. שעה בשבוע לעצמנו. בחרו שעה קבועה במהלך השבוע שתוקדש לעצמכם, ובה תעשו מה שבאמת חשוב לכם ויעשה לכם טוב. זה יכול להיות קורס של העצמה אישית, שיעור תורה שבועי, שחייה בבריכה או חוג שיעשה לכם טוב לנפש (כמו קורס באומנות, בישול, צילום וכו').

9. חשבון נפש לפני ה"לילה טוב". בכל ערב לפני השינה עשו עם עצמכם חשבון נפש קטן של כמה דקות בודדות. פשפשו מה עשיתם טוב יותר במהלך היום ומה פחות, בדקו כיצד דברים היו יכולים להיות מבוצעים בצורה טובה יותר, איפה צריך יותר לתקן ואיפה צריך לשים לב יותר. כמו שאומרים, "מטעויות – לומדים", וכך אט אט נלמד לעשות יותר טוב את מה שחשוב לנו.

10. ניהול יומן. הספק טוב דורש תכנון. נהלו יומן שבועי שבו תשבצו את כל המשימות והתוכניות שעליכם לבצע: משימות אישיות, עבודה, לימוד, סידורים, ובעצם כל דבר שתופס לכם זמן במשך היום.

תגיות:פיתוח האישיותקואצ'ינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה