חדשות בריאות

סערת שאשא ביטון: "מסוכן שילדי ישראל נמצאים באחריותה"

יו"ר הנהלת מרצ, אורי זכי, מתח ביקורת חריפה על שרת החינוך יפעת שאשא ביטון המתנגדת לחיסון ילדים לקורונה בתוך בתי הספר: "מסוכן מאוד שילדי ישראל נמצאים באחריותה של מתנגדת חיסונים". מזכ"לית משרד החינוך, יפה בן דויד, תקפה את המתווה שהציג משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים: "אי אפשר להגיד שזה מתווה"

אילוסטרציה: שאטרסטוק (בעיגול: שאשא ביטון. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה: שאטרסטוק (בעיגול: שאשא ביטון. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נמשכת הסערה סביב שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. הבוקר (חמישי) הצטרף למתקפה עליה אורי זכי, יו"ר הנהלת מרצ ובעלה של השרה תמר זנדברג.

בריאיון אמש לחדשות 12, אמרה שאשא ביטון כי הקמת תחנות חיסונים בבתי הספר לצורך חיסון התלמידים נגד קורונה מהווה "פשע", שכן לדבריה מדובר בהפעלת לחץ על הילדים והעמדתם בסיטואציה בלתי אפשרית.

זכי הגיב בטוויטר, כי "מסוכן מאוד שילדי ישראל נמצאים באחריותה של מתנגדת חיסונים". הוא ציין כי שאשא ביטון "מושלמת" לתפקיד שרת החינוך: "באה עם ניסיון מהשטח, עם חזון חינוכי מרשים ועם יכולות אישיות מרשימות. כל זה מואפל נוכח גישתה לקורונה ולחיסונים בזמן המגפה המסוכנת ביותר שידע המין האנושי מזה מאה שנה".

פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח על שיחה באווירה מתוחה שהתקיימה בין שאשא ביטון וראש הממשלה נפתלי בנט, וזאת בעקבות העימותים בינה לבין הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. על פי הדיווח, בנט אמר לה: "די להתייחס בסגנון הזה למשרד הבריאות ולגורמי המקצוע". שאשא ביטון השיבה כי "עם כל הכבוד, יש לי דעה משלי". בריאיון שנערך עמה, הכחישה השרה כי נערכה לה שיחת נזיפה.

מוקדם יותר אתמול פורסם כי שרים בממשלה תקפו בחריפות את שאשא ביטון, בין היתר על רקע סירובה לאפשר חיסון ילדים במסגרת מערכת החינוך. בדיווח של סגל צוטטו השרים כמי שאמרו: "שני מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה. היא התאהבה בפוזיציית המטיף בשער ובכותרות שנלוות לה. שגרת האזרחים חשובה לנו לא פחות מאשר לה, וכל ניסיון להציג את זה אחרת כבר מעורר גיחוך".

"במקום לדלג מאולפן לאולפן, שתשב לנהל דיאלוג נורמלי עם עמיתיה לשולחן קבלת ההחלטות. לסרב לחסן בבתי הספר? היא השתגעה לחלוטין? ההתנהלות של בנט איתה מעלה תהיות באשר ליכולת שלו לנהל את הממשלה".

שרת החינוך מסרה בתגובה לדברים: "הקמפיין חסר התקדים, התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי. הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתויג כמכחיש המגפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה".

בתוך כך, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד מתחה הבוקר ביקורת חריפה על המתווה שפרסם בתחילת השבוע משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים. בריאיון לאולפן ynet אמרה בן דויד: "אי אפשר להגיד שלהחזיר את כל הכיתות ולפתוח את הלימודים ב-1 בספטמבר זה מתווה. במתווה חייבים להיות תרחישים. חודש וקצת לפני פתיחת שנת הלימודים, אף אחד לא יודע איך ייערכו הלימודים. יהיו מסכות? לא יהיו? יום לימודים מלא? איך מצפים מילד בגיל שש לשבת עם מסכה שש או שבע שעות?".

בהמשך הדברים הביעה בן דויד התנגדות ללימודים בקפסולות, אולם דרשה כי משרד האוצר יקצה משאבים לפיצול הכיתות במקרה של עלייה בתחלואה: "בשנה שעברה אמרתי שאסור לפתוח ככה את שנת הלימודים. תנו כיתות קטנות – גם מבחינה פדגוגית וגם בריאותית. אם חלילה תהיה עלייה בתחלואה, אנחנו נשלם את הריבית על מה שהאוצר עושה".

תגיות:מערכת החינוךאורי זכייפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה