חדשות בריאות

"מכחישת קורונה": שרים בממשלה נגד שאשא ביטון

על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, שרים בממשלה מתחו ביקורת נוקבת על שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, על רקע העימותים בינה לבין הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות

אילוסטרציה: שאטרסטוק (בעיגול: שאשא ביטון. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה: שאטרסטוק (בעיגול: שאשא ביטון. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:16)

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ממשיכה למשוך אש. פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח היום (רביעי) כי שרים בממשלה תקפו בחריפות את שאשא ביטון, על רקע העימותים בינה לבין הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות וסירובה לאפשר חיסון ילדים במסגרת מערכת החינוך.

בדיווחו הביא סגל את הציטוטים הבאים של שרים נגד שאשא ביטון: "שני מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה. היא התאהבה בפוזיציית המטיף בשער ובכותרות שנלוות לה. שגרת האזרחים חשובה לנו לא פחות מאשר לה, וכל ניסיון להציג את זה אחרת כבר מעורר גיחוך".

ועוד מהציטוטים החריפים נגד שרת החינוך: "במקום לדלג מאולפן לאולפן, שתשב לנהל דיאלוג נורמלי עם עמיתיה לשולחן קבלת ההחלטות. לסרב לחסן בבתי הספר? היא השתגעה לחלוטין?". גם ראש הממשלה נפתלי בנט זכה לביקורת: "ההתנהלות של בנט איתה מעלה תהיות באשר ליכולת שלו לנהל את הממשלה".

גורמים בתקווה חדשה מסרו בתגובה לדברים, כי "ההתקפות משוללות הרסן על שרת החינוך עברו את גבול הטעם הטוב. יש לגנות ולהוקיע את המתקפות הפחדניות האלו, ולעסוק בעצם העניין". עוד הוסיפו כי "מומחים מכל הארץ, ובכללם פרופ' גבי ברבש, הביעו את תמיכתם במתווה פתיחת שנת הלימודים שהציגה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. המתווה סוכם גם עם משרד הבריאות והוצג לראש הממשלה".

 

שאשא ביטון: "קל לזרוע היסטריה"

משרת החינוך נמסר בתגובה: "הקמפיין חסר התקדים, התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי. הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתויג כמכחיש המגפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה".

"הגענו למצב אבסורדי, כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר", הוסיפה שאשא ביטון. "עד פתיחת שנת הלימודים למשרד הבריאות יש 35 ימים, בהם הוא יכול להתמקד בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות. כולנו יודעים שימי הלימוד בספטמבר מועטים, בשל חגי תשרי והחופשות, לא מהם תגיע הישועה". 

"אני אמשיך לראות לנגד עיניי את מערכת החינוך, צוותי ההוראה והתלמידים על בריאותם הנפשית, החברתית והגופנית כפי שעשיתי עד היום. קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור", כך שאשא ביטון.

סגן שר הבריאות לשעבר, חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד, קרא אתמול לבנט להוציא את שרת החינוך מקבינט הקורונה: "לא יכול להיות ששרה שפועלת נגד החיסונים, שאומרת אמירות מזעזעות על קורונה, מכחישת קורונה, יושבת בקבינט הקורונה ומנהלת את מדינת ישראל", אמר במליאת הכנסת.

קיש התייחס בדבריו לפרסום של העיתונאי נדב איל ב"ידיעות אחרונות" לפני כשבועיים, לפיו שאשא ביטון דרשה מבנט לפטר את ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "היא בעצם רצתה לפטר אותה פשוט כי דעתה לא מוצאת חן בעיניה. אפשר לא להסכים ולעשות את המדיניות שלך, אבל לבוא ולבקש לפטר את מי שאומר את דעתו המקצועית כי היא מנוגדת לדעתך? זו יפעת שאשא ביטון".

"רק עכשיו התבשרנו שהמתווה שלה להחזרת הילדים לבתי הספר מדבר על 48 שעות בידוד. אתם מבינים מה זה אומר? נפתלי בנט, אתה מבין מה זה אומר? איזה זלזול זה בקורונה? הרי כולנו יודעים שהמסה הגדולה של המאומתים מגיעה לפחות ארבעה ימים אחרי. המשמעות היא שאתה מחזיר חולים לבתי הספר, במו ידיך אתה מונע את האפשרות להילחם בקורונה".

אמש דווח בחדשות 13 כי בכירים בקבינט הקורונה מתחו ביקורת בוטה וחסרת תקדים על אלרעי פרייס, לאחר שהביעה התנגדות נחרצת לדרישת משרד החינוך לקצר את תקופת הבידוד לתלמידים ל-48 שעות. הבכירים האנונימיים טענו כי היא "מתנהגת כמו משוגעת, כמו מטורללת. היא תמיד צורחת, לא נותנת לאף אחד לדבר, ולא מספקת תשובות ונתונים. כאשר מעמידים אותה מול המספרים, היא מגמגמת ולא באמת מספקת אותם".

עוד טענו הבכירים כי בעוד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון "תמיד מגיעה עם הנתונים הרלוונטיים", אלרעי פרייס "מתחמקת. היא רק זורעת היסטריה, אבל אין נתונים שיבססו את ההיסטריה שלה".

במשרד הבריאות אמרו בתגובה כי "לא צריך להיות חוקר תקשורת כדי להבין מי אותם 'גורמים בכירים בקבינט'. מצער שיש מי שמבקש לנהוג בפופוליזם חסר אחריות בעבור הון פוליטי אישי, על חשבון המאבק הלאומי בקורונה. אנשי הבריאות, ובהם כמובן ד"ר שרון אלרעי פרייס, פועלים יומם וליל כדי להגן על בריאות הציבור. לעומתם, יש מי שמכנה את עצמו 'גורמים בכירים בקבינט', אשר עיקר עיסוקו הכפשות ומרדף אחרי 'פייק כותרות'".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, העניק הבוקר גיבוי לראש שירותי בריאות הציבור: "אני מגנה בתוקף את המתקפות האישיות וסרות הטעם כנגד ד"ר שרון אלרעי פרייס", אמר פרופ' אש. "ד"ר פרייס עושה את עבודתה במסירות, במקצועיות ובענייניות, לאורך חודשים ארוכים, יום יום מסביב לשעון. הניסיון להטיל דופי בפעילותה אינו ראוי ואינו מקובל".

"ד"ר פרייס בעלת תפקיד קריטי במערכת הבריאות בכלל, ובטיפול במגפת הקורונה בפרט, עושה את תפקידה באחריות ובשיקול דעת, תוך ראיית מכלול השיקולים והאתגרים הלאומיים שבהתמודדות עם הקורונה, בדגש על בריאות הציבור, עליו היא מופקדת. כך אנו פועלים, במסירות ובמקצועיות, וכך נמשיך לעשות".

ראש הממשלה נפתלי בנט גינה אף הוא את המתקפה: "ד"ר שרון אלרעי פרייס היא משרתת ציבור מסורה ומקצועית, שעובדת לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל. היא פועלת בענייניות ובאחריות, ומסייעת לנו להוביל את ההתמודדות עם המגפה. המתקפה האישית נגדה אינה ראויה ואינה מקובלת. לשרון יש גיבוי מלא לפעילותה. ביחד עם שר הבריאות ומנכ"ל משרדו, נמשיך לפעול למען בריאות הציבור".

תגיות:יפעת שאשא ביטוןשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה