חדשות בריאות

חוקרי האוניברסיטה העברית: ללא הגבלות – התחלואה הקשה תעלה

דו"ח חדש של חוקרים באוניברסיטה העברית טוען, כי ללא הטלת הגבלות על הציבור קצב ההדבקה צפוי להמשיך לעלות, וצפויה עלייה בתחלואה הקשה ובמספרי החולים המונשמים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

צוות המומחים מהאוניברסיטה העברית ומבית החולים הדסה בירושלים, העוקב אחרי נתוני הקורונה בישראל, העביר היום (שלישי) לגורמים בממשלה דו"ח עדכני על מצב התחלואה. על פי מסקנות הדו"ח, קצב ההדבקה עולה וצפוי להמשיך לעלות אם לא יוטלו הגבלות על הציבור.

לדברי החוקרים, יעילותו של החיסון במניעת תחלואה קשה עומדת על כ-80%, ויעילותו במניעת תמותה מוערכת בכ-90%. מדובר ביעילות הנמוכה משמעותית מזו שנצפתה בחודשים פברואר-מרץ.

צוות החוקרים החתום על הדו"ח כולל את פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון מרגלית, פרופ' נדב כץ ופרופ' רן ניר-פז. כאמור, הצוות סבור כי ללא הטלת מגבלות קצב ההדבקה צפוי להמשיך לעלות. עלייה דומה צפויה גם בתחלואה הקשה ובמספרי החולים המונשמים. העיכוב המסתמן בשלב זה בעלייה במספר המונשמים דומה לעיכוב שנחזה בגל התחלואה ביולי 2020.

בדו"ח הובהר, כי העצירה של גל התחלואה בשנה שעברה אירעה עקב ההגבלות שהוטלו בחצי השני של יולי 2020: "אלו לא ננקטו השנה, ולכן לא צפויה עצירה דומה בזמן הקרוב". באשר לבלימות המסתמנות בתחלואה בבריטניה והולנד, אלו "עשויות לנבוע מגורמים מקומיים, אין בסיס להניח שעצירה דומה תתרחש בארץ".

בסיכום הדו"ח נכתב כי "ללא עיכוב משמעותי, צפויה הגעה לכ-200-400 חולים קשה באמצע אוגוסט". עוד צוין, כי "נדרש לבצע מחקר פרטני להבנת השפעת היסטוריה פרטנית של חולים מונשמים. ייתכן שחלק משמעותי מהתחלואה הקשה הנצפית קשור למצב קיים אצל החולים, אולם אין לנו מידע פרטני בנושא".

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 2,112 נדבקים חדשים בקורונה. זו הפעם הראשונה בגל הנוכחי, שהתחלואה היומית חוצה את רף ה-2,000. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-92,707, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה נוספת – ל-2.30%.

נכון להבוקר, 13,147 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 238 מאושפזים בבתי חולים. אתמול התווספו 39 בני אדם לרשימת החולים הקשים – שיא יומי בגל התחלואה הנוכחי. מספר החולים הקשים, שלפני שבוע הסתכם ב-62, עומד כעת על 138. 26 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 34 חולים מוגדר קריטי. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,461.

תגיות:האוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה