חדשות בעולם

ממצא חדש ומחריד: למעלה מ-20 אלף קורבנות השואה נמצאו בקבר אחים

חוקרים ברוסיה חשפו קבר אחים ובו עצמות גופותיהם של כ-20 אלף קורבנות ירי. "עומק הקבר עדיין לא ידוע אבל ברור שאנשים נורו כאן, הושלכו אל הבורות וכוסו בחול ואדמה", אמר ראש יחידת החיפוש

  • י"ג אב התשפ"א
אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

עבודות חפירה במערב רוסיה חשפו גילוי מחריד של קבר אחים, שהכיל כ-20 אלף גופות של קורבנות הנאצים מתקופת השואה. האתנוגרפית אולגה פטרובה, שעוסקת בחקר רצח העם במלחמת העולם השנייה, הובילה את החוקרים למצוא את הקבר בכפר בורקי שברוסיה, בו ניתן היה לראות כי הקורבנות נמצאו עם פצעי ירי מרובים.

המחזה שהתגלה לעיניהם של החוקרים כלל עצמות ושרידים של נשים, קשישים וילדים, שככל הנראה נורות בבורות הירי באותם הימים. הממצא המזעזע הוביל את המעורבים לפתוח מחדש את התיק בגין אישומי רצח העם שנחקרו בידי ועדת החקירה הרוסית.

ראש יחידת החיפוש, איגור נופיטוב, אמר כי "עומק הקבר עדיין לא ידוע אבל ברור שאנשים נורו כאן, הושלכו אל הבורות וכוסו בחול ואדמה", אמר והוסיף כי מלבד העצמות נמצאו גם נעליים של הנרצחים. לדבריו, הממצא החדש שופך אור נוסף על היקף האסון שהתרחש באותם ימים. "עכשיו כשהקבר הזה נמצא, ברור לנו שיש עוד כאלה ושמדובר בעבודה שעשויה להימשך חודשים ארוכים", אמר נופיטוב.

ממסמכים מסווגים שהועברו לרשות החוקרים עלה כי ישנן ראיות המצביעות על מספר מיקומים אפשריים לקברי אחים נוספים, מה שאפשר לחוקרים להמשיך בעבודת החיפושים.

תגיות:שואהקבר אחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה