חדשות בריאות

שיא נוסף בתחלואה: 765 נדבקים חדשים ביממה האחרונה

על פי נתוני משרד הבריאות, 54 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 16 מונשמים. ראש הממשלה נפתלי בנט קרא לציבור להקפיד על הנחיות משרד הבריאות וללכת להתחסן: "מטרת העל שלנו היא שמירה על בריאות הציבור לצד קיום שגרת חיים וכלכלה. זה תלוי בכם"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 12:12)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי אתמול אובחנו 765 חולי קורונה חדשים – שיא תחלואה יומי בגל הנוכחי, ויום שלישי ברציפות בו מספר המאומתים חוצה את רף ה-700. כ-56 אלף בדיקות לגילוי הנגיף פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 1.38%.

מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 5,372. במספר המאושפזים בבתי חולים נרשמה עלייה ל-100, אולם מספר החולים הקשים שומר על יציבות ועומד על 54, מתוכם 16 מונשמים. מניין הקורבנות שגבה הנגיף מתחילת המגפה עלה ל-6,443.

החלטת קבינט הקורונה לקצר את תקופת הבידוד לשבעה ימים נכנסה הלילה בחצות לתוקף, לאחר חתימת מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על תיקון לצו בריאות העם המאפשר זאת. על פי ההחלטה, ניתן לקצר את הבידוד באמצעות שתי בדיקות שליליות – האחת סמוך ככל האפשר לכניסה לבידוד, והשנייה החל מהיום השביעי לבידוד ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה. מרגע קבלת תוצאה שלילית בבדיקה השנייה, ניתן לצאת מהבידוד ואין צורך להמתין לקבלת מסרון שחרור ממשרד הבריאות. במשרד הבהירו, כי תקופת הבידוד המלאה ללא קיצור היא 14 ימים מיום המגע האחרון עם החולה או יום ההגעה לישראל.

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אתמול מסיבת עיתונאים, בה התייחס לעלייה בתחלואה: "החיסונים עשו עבודה טובה אל מול הנגיף המקורי והוציאו אותנו מהגל השלישי. אבל ידענו לאורך הדרך שבמגפות לפעמים מתפתחות מוטציות, וזה מה שקרה. התפתחה מוטציה שנקראת 'דלתא', שהחלה בהודו והיא שוטפת את כל העולם עכשיו. זו רק ההתחלה, עוד כמה ימים כל העולם ייצבע בצבעים כאלה".

בנט ציין כי זן הדלתא מדבק הרבה יותר מהנגיף המקורי: "בפער של כמה שבועות זה מיתרגם להרבה יותר חולים והרבה יותר מתים. גם במדינות שיש שיעור גבוה של מתחסנים, אנחנו רואים את אותה עלייה מהירה בימים האחרונים בארצות הברית, בצרפת, באנגליה. חשוב לומר, החיסונים מועילים מאוד, בלעדיהם היינו עכשיו עם כמות אדירה של חולים קשים ומתים אבל החיסונים לבד לא מספיקים מול מוטציית הדלתא".

"יש עלייה מהירה במספר הנדבקים בישראל, ואם לא נבלום את העלייה, היא תתורגם לחולים קשים וגם למתים", הבהיר בנט. הוא האשים בדבריו את הממשלה הקודמת באחריות לכניסת המוטציה החדשה לישראל, והמליץ לאזרחים שלא לטוס בתקופה הקרובה לחו"ל, להקפיד על עטיית מסכות בחללים סגורים, לשמור על ריחוק חברתי וללכת להתחסן: "מטרת העל שלנו היא שמירה על בריאות הציבור לצד קיום שגרת חיים וכלכלה. כלומר, להילחם בקורונה עם מינימום סגרים. זה תלוי בכם".

"יש לנו שתי אפשרויות – אפשרות אחת היא להמשיך להיות אדישים, להגיד 'זו בעיה של הממשלה', ואז אנחנו נזנק ונגיע בסוף לסגר. אפשרות אחרת היא שמהיום כל אחד יקח אחריות, ואז אנחנו יכולים תוך חמישה שבועות לנצח. כשאני אומר 'אנחנו' – זה הממשלה והציבור ביחד. זה תלוי רק בנו".

לאחר מסיבת העיתונאים, תקפו בליכוד את ראש הממשלה: "בנט דקלם היום את מה שנתניהו אמר לפני שנה וחצי. מה שהשתנה זה שבנט קיבל מנתניהו מדינה שחזרה לחיים ויצאה מקורונה, והיום תחת אחריותו היא חוזרת לישראל".

"בנט כינס מסיבת עיתונאים כדי להודיע שאין לו שום החלטות או הנחיות בזמן שהקורונה חוזרת לישראל תחת אחריותו", הוסיפו בליכוד. "אף תירוץ שקרי של בנט לא יסביר איך הוא נתן לקורונה לחזור לישראל אחרי שהוא קיבל מנתניהו מדינה במצב הטוב ביותר בעולם. אולי כדאי שיחזור לספרון שהעתיק וייזכר איך דרש 'לפתוח את כל המשק' בעיצומה של מגפת הקורונה בשנה שעברה".

תגיות:נפתלי בנטהליכודמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה