חדשות בריאות

קבינט הקורונה החליט: הבידוד יקוצר לשבעה ימים

שרי הקבינט דחו את המלצת משרד הבריאות להחזרת "תו ירוק מרוכך" בכניסה לאירועים המוניים, וסיכמו כי תיערך עבודת הכנה בנושא. האחריות הכוללת על נושא האכיפה תועבר לידי המשרד לביטחון הפנים

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

קבינט הקורונה התכנס אמש (שלישי) לדיון בצעדים להתמודדות עם העלייה בתחלואת הקורונה. השרים אישרו את קיצור תקופת הבידוד לשבעה ימים בלבד, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת קורונה ביום השביעי.

בנוסף, אישר הקבינט את העברת האחריות הכוללת על נושא האכיפה אל המשרד לביטחון הפנים, תוך הסתייעות בפקחי הרשויות המקומיות לאכיפה במרחב הציבורי. בהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה בתום הישיבה, צוין כי האכיפה בגין אי עטיית מסכות תוגבר "דרמטית". במשרד לביטחון הפנים מתכוונים להקים יחידת מטה קורונה, שתרכז לראשונה נתוני אכיפה מכל הארץ ותתאם בין גופי הפיקוח השונים.

בשל הסתייגויותיהם של שרים וקשיים משפטיים, נדחתה המלצת משרד הבריאות להחזרת "תו ירוק מרוכך" בכניסה לאירועים המוניים מעל 100 איש. בהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה נמסר כי "תיערך עבודת הכנה להסדרת אירועים המוניים בחללים סגורים".

החלטות נוספות שהתקבלו בישיבה כוללות את הגברת ההאכיפה על מפרי בידוד, וכן הגברת מאמצי ההסברה, בדגש על עטיית מסכות, התחסנות והישמרות באירועים המוניים. משרד הבריאות ייערך להקמת מערך בדיקות מהירות, שיהיו זמינות לציבור הרחב.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם הציבור ואת אמון הציבור, הקבינט החליט לאפשר למבודדים לבצע בדיקה ביום השביעי לבידוד שלהם, להמתין לתוצאה שלילית ואחריה להשתחרר. יחד עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה. קרי, אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה – הקנס יעמוד על 5,000 שקלים".

בנט הסביר, כי "המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד. אנחנו קובעים אמצעים שהציבור כן יכול לעמוד בהם. אנחנו באים לקראת הציבור. אנחנו מצפים מכל הציבור להיענות בצורה מלאה – הן לבידודים, הן לבדיקות בסוף התקופה, הן לחיסונים והן לעטיית מסכות".

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד נכנס אמש לבידוד, וזאת לאחר שאחת היועצות שלו שהייתה עמו בטיסה חזרה מבריסל קיבלה תשובה חיוביות לקורונה. מלשכת שר החוץ נמסר, כי "יתר הנוכחים בטיסה, כולל שר החוץ לפיד, נבדקו גם הם וקיבלו תשובה שלילית. לאחר היוועצות עם משרד הבריאות נכנסו שר החוץ והצוות שלו לבידוד עד אשר יקבלו הנחיות נוספות".

תגיות:בידודנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה