חדשות יהדות

החלקאי מיסודות על הברכה העצומה ביבול: "משתוממים מהכמויות האדירות"

שלומי הרשקוביץ, מרכז גידולי שדה של מושב 'יסודות' בשיחה כנה ומרגשת במיוחד אודות הברכה העצומה שזוכים לה שומרי השמיטה, בשנה הקודמת לשמיטה

  • ה' אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלומי הרשקוביץ, מרכז גידולי שדה של מושב 'יסודות', מספר על הברכה העצומה מעל לטבע שזכה לזה מושב יסודות בשנה זו, השנה השישית לשמיטה: "כשאני עושה את דוחות האקסל לסכם את היבולים, כל פעם אני חושב שאני טועה בחשבון. אנחנו פשוט משתוממים כל פעם מחדש מהכמויות האדירות שמגיעות, לא מוסבר מבחינה חקלאית".

בשיחה שהעניק ל'חדשות JDN' מספר הרשקוביץ, העוסק עשרות שנים בחקלאות כי הוא "מתרגש כל פעם מחדש בשנה השישית". מלבד היותו חלקאי, מרכז הרשקוביץ את כל הנושא הכספי, ולדבריו: "אני יכול להגיד שכשאני עושה את דוחות האקסל לסכם את היבולים, כל פעם אני חושב שאני טועה בחשבון".

"לצורך העניין אני השנה מסכם את גידולי החיטה, ואני עושה חשבון כמה גרעיני חיטה קיבלנו. כל שנה בממוצע מקבלים 450-500 קילו לדונם, אני פותח את הטבלה השנה, ואנחנו קיבלנו בחלקות הגרועות 600 קילו. הממוצע שלהם זה 650 קילו לדונם!", מפרט הרשקוביץ בהתרגשות, "זה המון המון המון מעל היבול הרלוונטי".

עלייה משמעותית ניכרה גם ביבול של הקש: "אם אנחנו השנה קיבלנו שתי חבילות קש לדונם כל שנה מקבלים חבילת קש אחת לדונם". הרשקוביץ מציין כי הפועל שעושה את חבילות הקש התקשר אליו: "הוא אומר לי: 'השתגעתם? כל השדה נראה כמו בריכה של חבילות'.

"בכותנה, באבטיח, בחומוס ובכל הגידולים, אנחנו פשוט משתוממים כל פעם מחדש מהכמויות האדירות שמגיעות, וזה בלתי מוסבר מבחינה חקלאית, כי אנחנו עושים כל שנה אותו דבר לפי הספר אותה כמות מים, הכל הכל לפי ההדרכה החקלאית שאנחנו מקבלים", מוסיף הרשקוביץ.

גם ביבול פירות ההדר נראית ברכה מיוחדת: "ביבול התפוזים – אם כל שנה אנחנו קוטפים מתא שטח מסוים כ-1500 או 1600 מיכלים, השנה קטפנו 2400 מיכלים. אנחנו כל כך התרגשנו מזה שעשינו מעמד של לחיים וקראנו לכל האנשים הוותיקים של יסודות כדי להודות להשם על הברכה הגדולה שהוא שלח לנו".

מושב יסודות משבית בשנה הקרובה, תשפ"ב, את כל אדמותיו, ומקיים את מצוות השמיטה בהידור. "זכינו לראות בחוש את התקיימותה של הבטחת הבורא לשומרי השמיטה שנאמרה בתורה (ויקרא כה, כ–כא): 'וְכִי תֹאמְרוּ מַה נֹּאכַל בַּשָּׁנָה הַשְּׁבִיעִת הֵן לֹא נִזְרָע וְלֹא נֶאֱסֹף אֶת תְּבוּאָתֵנוּ. וְצִוִּיתִי אֶת בִּרְכָתִי לָכֶם בַּשָּׁנָה הַשִּׁשִּׁית וְעָשָׂת אֶת הַתְּבוּאָה לִשְׁלֹשׁ הַשָּׁנִים'.

בעניין זה נזכיר את דבריו של הגאון רבי בנימין מנדלזון זצ"ל אב"ד קוממיות ומייסד קרן השביעית, שכתב: "בעינינו חזינו גם ראינו בכמה פעמים שנתקיים בחוש הבטחת התורה שלא הפסידו שומרי השביעית, והבטחת 'וציויתי את ברכתי' נתקיימה גם בזמנינו אנו".

הרב זמיר כהן - הברכה שבשנת השמיטה:

 

תגיות:שנת שמיטהחלקאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה