חדשות יהדות

הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין: "לקבוע חברותא ללימוד תורה בימי בין הזמנים"

לקבל עול תורה ברציפות וללא הפסקה, גם בבין הזמנים, לקבוע בכל יום זמן ללימוד תורה וללימוד מוסר, אפילו כמה דקות, ועוד: 5 הוראותיהם של הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין לקראת ימי בין הזמנים

  • ד' אב התשפ"א
הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילומים: פלאש 90)הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילומים: פלאש 90)
אא

הבוקר (שלישי) מפרסמים הגאון רבי חיים קנייבסקי והגאון רבי גרשון אדלשטיין מכתב חיזוק לבני התורה, לקראת היציאה לחופשת בין הזמנים. במכתבם, קוראים הרבנים להקפיד על 5 נקודות חשובות: לימוד תורה גם בימי בין הזמנים; קביעת סדרי לימוד, בזמנים קבועים, במקום קבוע, וללמוד דבר קבוע, כאשר חלק מהזמן יהא הלימוד בחברותא; להיזהר מאוד לא לצאת לטיולים, מלבד במסגרת המשפחה או הישיבה; להקפיד לעשות קידוש שם שמים במעשים נאים והגונים; ולקבוע בכל יום זמן ללימוד המוסר, אפילו כמה דקות.

כה לשון המכתב: "לאחי ורעי בני התורה היקרים, שלום ורוב ברכה, בהתקרב ימי בין הזמנים עלינו לזכור מה שאמרו חז"ל (אבות ג, ה): 'כל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ', והנה המצב הוא שזקוקים אנו להרבות זכויות, באשר סכנה גדולה מרחפת על קיום יסודות התורה הקדושה בארץ הקודש, ובלי זכות התורה מי יודע מה יהיה, וכשיש פחות עוסקים בתורה חסרה הזכות לכל עם ישראל, והדרך היחידה להעביר את הגזירות היא רק על ידי קבלת עול תורה ברציפות, ובלי שום הפסקות גם בבין הזמנים..

"לכן כל אחד יראה לסדר לעצמו סדרי לימוד, בזמנים קבועים, במקום קבוע, וללמוד דבר קבוע, וכדאי שלכל הפחות בחלק מהיום יהא הלימוד בחברותא, ועל ידי זה להמשיך הדבקות בתורה גם בימי בין הזמנים.

"ויש להיזהר מאוד שלא לצאת לטיולים, מלבד במסגרת הישיבה או המשפחה, כי יש בזה סכנה לגוף ולנפש, וכבר היו הרבה אסונות מחמת הטיולים רח"ל, ואמנם יש צורך במנוחה, אך לא בפריקת עול תורה, כי זה דבר חמור מאוד.

"ומאחר שבימים אלו לא כל הזמן נמצאים בסביבה של תורה, ראוי לכל אחד לשים לב ולהיזהר בהנהגתו שיהא בה קידוש שם שמים, ויאמרו עליו הבריות 'ראו פלוני שלמד תורה, כמה נאים דרכיו, כמה מתוקנים מעשיו', כדאיתיא ביומא פ"ו ע"א, ולכן חשוב לקבוע בכל יום זמן ללימוד המוסר אפילו כמה דקות, שזה משפיע על כל ההנהגה, ומביא לחיים טובים ומאושרים כידוע", מסיימים הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין את מכתבם.

מה קורה כשיהודי לומד תורה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

תגיות:תורההרב קנייבסקיבין הזמניםהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה