סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: סיפורה המרגש של יהודית, אחותו של ח"כ הלוי

זו אחת התמונות המביכות בתולדות הכנסת: ח"כ יצחק מאיר הלוי מגיע עם חולצה קרועה מההלוויה של אחותו, להצביע במליאה. זה סיפורה של האחות

ח"כ יצחק מאיר הלוי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ח"כ יצחק מאיר הלוי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

זו אחת התמונות המביכות בתולדות הכנסת: ח"כ יצחק מאיר הלוי מגיע עם חולצה קרועה מההלוויה של אחותו, להצביע במליאה. צלצלתי השבוע ליצחק מאיר הלוי, לשמוע על אחותו. אם כבר עלתה כך לכותרות, אם כבר כל המדינה שמעה עליה, אולי ראוי לומר עליה משהו משמעותי. כך הוא סיפר לי:"יהודית היא האחות הגדולה שלי, אחות רק מאמא. אמא התחתנה בצנעא שבתימן בגיל 14. יהודית נולדה כשאימא הייתה בת 15, והיא התגרשה בגיל 16. לא יאמן, הא? אמא הגיעה לארץ עם יהודית ונישאה לאבא שלי. גדלנו בבית חרדי-תימני. כל שבעת האחים ישנו בחדר אחד, ואבא ואימא ישנו במטבח. בית מלא באהבה, חום ונתינה.

יהודית היתה האמא השנייה שלנו, ותמיד הזכירה לי את אמי הנערצת. היא התחתנה עם משה כהן, שהיה צנחן. כדי לתת "הכשר" לפגישות שלהם הם היו לוקחים אותי, ילד קטן, לטייל יחד איתם בהרי ירושלים. אחרי שלמדה חינוך, יהודית הפכה לגננת. משה הפך גם לרב וגם לפרופסור, בתחום החקלאות והבוטניקה, והוא גם היה משורר. אחרי שנים בארץ, הם יצאו לשליחות חינוכית – בהתחלה בזימבבואה, אחר כך בדרום אפריקה ואז באוסטרליה. הוא היה רב קהילה באוסטרליה, ניהל בית כנסת, ומסר הרצאות רבות.

ארבעה ילדים נולדו להם, והם חזרו ארצה לפני כמה שנים. לצערי, בשנים האחרונות שניהם הזדקנו וחלו. משה נפטר לפני חמישה חודשים. עד יומו האחרון הוא קרא לה "הכלה". יותר משישים שנה של אהבה ענקית. היה לנו ברור שזה לא ייקח הרבה זמן, והזוגיות הזו תמשיך בשמיים ואכן, אחותי יהודית נפטרה השבוע, בגיל 83".

מן השמיים תנוחמו.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאיריצחק מאיר הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה