חדשות בארץ

הקואליציה דחתה את ההצבעה על חוק האזרחות לשבוע הבא

בשל הקשיים להשיג רוב להארכת חוק האזרחות, החליטה שרת הפנים איילת שקד לדחות את ההצבעה עליו ליום שני. הליכוד: "הוכחה שמדובר בממשלת שמאל מסוכנת שתלויה בגורמים אנטי ציוניים"

בנט ולפיד (צילום: פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: פלאש 90)
אא

שרת הפנים איילת שקד החליטה הערב (שלישי) לדחות את ההצבעה על חוק האזרחות ליום שני הבא, יום לפני שיפוג תוקפה של הוראת השעה שנועדה למנוע איחוד משפחות פלסטיניות. שקד הצהירה בתחילת השבוע כי החוק יעלה להצבעה מחר, אולם בקואליציה מתקשים להשיג רוב להעברתו בשל התנגדות רע"מ וחברים במרצ.

בתגובה לדחיית ההצבעה על החוק, נמסר מהליכוד כי "עוד לא הייתה כזו קואליציה כושלת ומקרטעת. העובדה שממשלת ההונאה של בנט שוב דוחה את ההצבעה על הארכת הוראת השעה מוכיחה שוב שמדובר בממשלת שמאל מסוכנת שתלויה בגורמים אנטי ציוניים".

בקואליציה מתכוונים בימים הקרובים להגביר את הלחץ על רע"מ ומרצ על מנת להגיע להסכמות שיאפשרו את העברת חוק האזרחות. בחדשות 12 דווח, כי שקד הציבה איום בפני חברי רע"מ ומרצ, לפיו אם לא יאפשרו את העברת החוק – היא תפעל לקדם את חוק יסוד ההגירה בשיתוף עם האופוזיציה.

בשעות הבוקר התקיימה מול הכנסת הפגנה של עשרות משפחות, שמחו נגד הכוונה להאריך את תוקפו של חוק האזרחות. בהפגנה השתתפו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת וחברת הכנסת איבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה. בהמשך יצא אל המפגינים גם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שהביע את התנגדותו לחוק ואמר למשפחות כי מפלגתו פועלת להגיע למתווה מוסכם שיאפשר להן לחיות בכבוד.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הודיע אתמול, כי סיעות גוש הימין-חרדים יסכימו לתמוך בהארכת חוק האזרחות אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שהוגש על ידן לכנסת. "הוראת השעה הקיימת איננה עונה על הדרישה לעצור מסתננים ועובדים זרים ולעצור את איחוד המשפחות שמביא רבבות של כאלה שאינם אזרחי ישראל", אמר במסיבת עיתונאים שערך בכנסת עם ראשי הגוש. "אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שלנו, אנחנו מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה של החוק הקיים בתנאי שנעביר במקביל באותו יום בקריאה טרומית את חוק יסוד ההגירה ונקים צוות משותף של הקואליציה והאופוזיציה שיחוקק את החוק הזה תוך חודשיים". בקואליציה דחו את ההצעה על הסף.

תגיות:הליכודאיילת שקדרע"מחוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה