חדשות בארץ

נתניהו: נתמוך בחוק האזרחות – בתמורה לחוק ההגירה

במסיבת עיתונאים שקיימו ראשי גוש הימין-חרדים, הציע ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פשרה, לפיה הוראת השעה של חוק האזרחות תוארך בחודשיים בתמורה להסכמת הקואליציה להעביר את חוק יסוד ההגירה. הקואליציה דחתה את הצעת הפשרה

נתניהו בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:33)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הודיע בצהריים (שני), כי סיעות גוש הימין-חרדים שבאופוזיציה יסכימו לתמוך בהארכת הוראת השעה של חוק האזרחות אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שהוגש על ידן לכנסת.

במסיבת עיתונאים שערכו ראשי הגוש בכנסת, אמר נתניהו כי חוק דומה לחוק יסוד ההגירה נבלם בממשלה הקודמת על ידי שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן: "הסיבה שאנחנו רוצים להעביר את החוק הזה היא משום שהוראת השעה הקיימת איננה עונה על הדרישה לעצור מסתננים ועובדים זרים ולעצור את איחוד המשפחות שמביא רבבות של כאלה שאינם אזרחי ישראל. הוראת השעה מכורסמת מדי שנה, וכל פעם מוסיפים לה חריגים ומכסות".

"יש היום רוב לימין שמאפשר להעביר את חוק יסוד ההגירה", הצהיר נתניהו. "ממשלת ההונאה של בנט לא מסוגלת להעביר את החוק הבסיסי הזה, שכל כך חשוב לעתיד הציונות – לבלום את זכות השיבה, להבטיח את גבולות ישראל ואת המבנה הדמוגרפי שלה. בכך היא חושפת את העובדה שמדובר בממשלת שמאל שנשענת על כוחות אנטי ציוניים. כדי לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הם זקוקים לקולות שלנו. זה אומר הכל על הממשלה הגרועה שלהם, ולכן נפיל אותה מהר ככל שאפשר".

"אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שלנו, אנחנו מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה של החוק הקיים בתנאי שנעביר במקביל באותו יום בקריאה טרומית את חוק יסוד ההגירה ונקים צוות משותף של הקואליציה והאופוזיציה שיחוקק את החוק הזה תוך חודשיים", הבהיר נתניהו. "אם הממשלה הזו לא מסוגלת להעביר את החוק הזה, אין לה זכות קיום".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שדיבר לאחר מכן, אמר: "כשר הפנים בשנים האחרונות, אני חייב לומר שכל שנה, בגלל עתירות לבית המשפט העליון, היינו צריכים לרכך קצת את הוראת השעה ולתת הטבות כדי להעביר אותה. ההטבות המקסימליות לצערי הרב כבר ניתנו, הגענו לקצה גבול היכולת. אם לא יעבירו את חוק יסוד ההגירה – שלא יבואו בטענה לאופוזיציה. ראשי מפלגות שהקימו ממשלה לא ציונית, שלא מסוגלת להעביר אפילו את הוראת השעה הפשוטה הזו, ומצד שני מקבלת החלטות וחוקים אנטי דמוקרטיים בצורה דורסנית – שלא יבואו אלינו".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, אמר: "אשר יגורנו בא. אמרנו שאין שום דבר שמחבר בין מרכיבי הממשלה וזה תהליך הרסני מבחינה דמוקרטית. אני סבור שלא צריך לנהל איתם בכלל משא ומתן, מכיוון שימינם ימין שקר. אם הם רוצים, אז יש הצעה שנאמרה על ידי מר נתניהו. אני יודע שהם לא יסכימו, בגלל שהם צריכים את מנסור עבאס בשביל כל השטויות שלהם שאותן הם מביאים בהליך אנטי דמוקרטי".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "חוק היסוד מקבע חוקתית את מעמדה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. הוא נותן מענה לאיחוד משפחות, וגם למהגרי העבודה והמסתננים שכובשים את הרחובות. במדינה נורמלית, החוק היה מוגש על ידי שרת הפנים שקד. החוק הזה הופיע במצע של ימינה ותקווה חדשה. במציאות נורמלית, הם אלה שהיו צריכים לשים את החוק הזה על השולחן, לבקש את תמיכתנו והיא הייתה מתקבלת, כי אנחנו אופוזיציה אחראית ובדברים טובים אנחנו תומכים. אנחנו לא מוכנים להיות סותמי החורים של הממשלה בחוקים רעים".

"אנחנו רואים עכשיו דוגמה קטנה לממשלה שלא יכולה לדאוג לאינטרסים ציוניים ולאומיים בסיסיים של מדינת ישראל", המשיך סמוטריץ'. "עכשיו האירוע הזה מתנהל בכנסת, ויש אופוזיציה שמוכנה לשלב ידיים כדי לפתור את הסוגיה הזאת בצורה עניינית. רוב ההחלטות והמדיניות של כל ממשלה לא עוברות בכלל בכנסת, אלא עוברות בתוך הסכמים בממשלה ומקודמות בין המשרדים. ממשלה שלא מסוגלת להעביר חקיקה שתשמור על הרוב היהודי והציוני במדינת ישראל היא בת ערובה בכל צעד ושעל ונתונה לסחיטתן של מפלגות תומכות טרור אנטי ציוניות. זו ממשלת האחים המוסלמים".

בהמשך ענה נתניהו לשאלות כתבים. בהתייחסו לנושא הקורונה והחיסונים, אמר: "הגיע הסוף לתקופת הציוצים. עכשיו הם צריכים לקבל החלטות אמיתיות. פתאום הם מגלים שצריך לטפל בקורונה. זה עניין רציני שמחייב פעולה נחושה כאן בארץ, אבל גם פעולה נחושה בהבאת החיסונים מחוץ לארץ. אינני מבין מדוע יש להם בעיה, לפני עזיבתי פעלתי להשיג עשרות מיליוני חיסונים. הממשלה הזו צריכה לפעול כפי שאני פעלתי".

בהתייחסו לדבריו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס לפיהם הוא עושה מאמצים לקדם תהליך מדיני בין ישראל והפלסטינים, אמר נתניהו: "שמעתי שישראל עומדת לחדש את המשא ומתן המדיני על הקמת מדינה פלסטינית. כלומר, בנט מכר את המדינה למנסור עבאס שימכור אותה עכשיו למחמוד עבאס".

יו"ר הקואליציה עידית סילמן וממלא מקומה בועז טופורובסקי דחו על הסף את הצעת הפשרה של ראש האופוזיציה: "נתניהו רצה לקלל, אך יצא מברך. אנחנו נמצא פתרונות שיבטיחו את השמירה על יהדותה של מדינת ישראל וביטחונה, וגם יספקו את המענה ההומניטרי הדרוש. נתניהו, לעומת זאת, יידרש להסביר איך זה ש-17 שנה דיבר על 'צורכי ביטחון' שמחייבים תמיכה בחוק ובפעם ה-18 שכח אותם. נתניהו לא מסוגל להיגמל מההרגל המגונה של ניסיון לשתק את המדינה, אנחנו מעדיפים להתרכז ביצירת פתרונות".

תגיות:חוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה