אמונה

יש לי מחלת נפש. למה אלוקים נתן לי אותה?

"אני לא אדם רע. למה אלוקים נתן לי מחלת נפש? למה הוא גרם לי לסבול ככה?", התשובה שהשיב הרב – תפתח לכולנו צוהר להתמודדות עם אתגרי החיים. וגם: אלו 2 מזוודות מקבל כל אדם, ומה יש בהם?

  • י"ט תמוז התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אהרן מוס, שליח חב"ד בסידני, אוסטרליה, נשאל את השאלה הבאה: "האם תוכל לומר לי למה אלוקים נתן לי מחלת נפש? למה הוא גרם לי לסבול ככה? אני לא אדם רע..."

הרב מוס, שמכיר אישית את השאול, השיב לו את התשובה הבאה, שיכולה להוות מפתח לכולנו בהתמודדות עם אתגרי החיים: "כל נשמה מגיעה לעולם הזה עם שתי מזוודות. האחת מלאה באתגרים שעמם על הנשמה להתמודד במהלך חייה. השנייה מלאה בכישרונות וביכולות הנחוצים כדי לעמוד באתגרים הללו. המזוודה הראשונה פתוחה בעבורך, ואילו את השנייה – עליך לפתוח בעצמך", פותח הרב מוס את דבריו.

"האתגר של נשמתך הוא מחלת נפש. משימתך היא - להשתמש בכישרונותיך כדי להפוך את הכאב ואת התסכול לכוח חיובי.

"הודות לפתיחותך ונכונותך לשתף אחרים בהתנסויות שלך, ביכולתך להוות מקור השראה לאחרים הסובלים ממחלת נפש. ביכולתך להביא תקווה ואור לאלה שאינם כה חזקים כמוך, על ידי כך שתראה להם כמה יוכלו להשיג אילו רק יתמקדו ביכולותיהם.

"תוכל גם להביא הבנות ותובנות להללו שלא התנסו בעצמם בכאב של מחלת נפש", ממשיך הרב מוס וכותב לשואל כי בשיחתם המשותפת בעבר, למד שיעור חשוב מאין כמוהו. "האם אתה זוכר את שיחתנו, כששאלתי אותך מהו הדבר הקשה ביותר במחלת נפש? אמרת שזו השתיקה; כשאנשים מגלים שאתה סובל ממחלת נפש, הם לא יודעים מה לומר, והשיחה מסתיימת באופן פתאומי ולא נעים.

"אז שאלתי אותך, 'מה היית רוצה שהם יגידו?' תשובתך הדהימה אותי", ממשיך הרב מוס ומצטט את תשובתו של בן השיח שלו: "אמרת, 'הלוואי שהם היו שואלים אותי שאלות על המחלה שלי. הלוואי שהם היו מגלים עניין ורוצים להבין מה אני עובר. הלוואי שהם היו נותנים לי את ההזדמנות לשתף אותם בדברים שאני חווה, במקום שאיאלץ לסבול לבדי'.

"אלוקים הציב אתגר בפני נשמתך, אך הוא נתן לך גם אישיות יפה וחמה וכן אופי חזק המסוגל להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניך. זו מתנה שאני מקווה שתשתף בה את העולם", מסיים הרב מוס את דבריו.

תגיות:אמונהמחלת נפש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה