חדשות בארץ

לבקשת הפרקליטות – דחייה נוספת במשפט נתניהו

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל באופן חלקי את בקשת הפרקליטות למתן ארכה למסירת חומרי החקירה החדשים להגנה, והודיע כי הדיונים במשפט יתחדשו ב-12 ביולי. השופטים דחו את בקשת התביעה להקדים את שמיעת עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע הבוקר (שלישי), כי הדיונים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו יידחו בשבוע נוסף, ויתחדשו ב-12 ביולי.

בכך נענה בית המשפט באופן חלקי לבקשת הפרקליטות לקבלת פרק זמן נוסף לצורך השלמת החיפוש במכשירי הטלפון הניידים ובמיילים של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, אחד מעדי התביעה המרכזיים בתיק 4000, והעברת חומרי החקירה החדשים להגנה.

עם זאת, הרכב השופטים בראשות השופטת רבקה פרידמן-פלדמן דחה את בקשת התביעה להתחיל בשמיעת עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר. בית המשפט קיבל בכך את עמדת הסנגורים, שטענו כי אינם ערוכים לשמיעת העד ולחקירתו הנגדית, שכן עדותו הייתה אמורה להישמע רק לאחר פגרת בתי המשפט.

כזכור, בתחילת החודש הורה בית המשפט המחוזי לפרקליטות לערוך חיפוש נוסף בהתכתבויות ובשיחות של ישועה עם גורמים שונים הרלוונטיים לתיק 4000 ולהעבירם לידי צוותי ההגנה של נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'. זאת לאחר שבמהלך חקירתו הנגדית של ישועה התברר, כי הסנגורים כי לא קיבלו חומרים רבים מתוך ההתכתבויות הרלוונטיות שלו. בהחלטתם מתחו השופטים ביקורת על התביעה, שהודתה כי לא נערך חיפוש בהתכתבויות של ישועה עם גורמים אחרים לשם איתור חומרים רלוונטיים.

הפרקליטות הייתה אמורה להעביר להגנה את תוצרי החיפוש במדיה הדיגיטלית עד אתמול, אולם ביקשה לקבל ארכה של שבועיים להשלמת החיפוש ומסירת החומרים. בהחלטתם הבוקר קבעו השופטים כי "בכל הנוגע להעברת חומרי החקירה – מאחר שעד כה לא סיימה המדינה את החיפוש במדיה הדיגיטלית, אין מנוס ממתן אורכה לחיפוש והעברת החומרים להגנה. כדי לאפשר השלמת החיפוש בחומר והעברתו לידי ההגנה, יוארך המועד להעברת חומרי החקירה להגנה עד ל-5 ביולי. כדי לאפשר להגנה להיערך להשלמת חקירתו של העד אילן ישועה, לאחר קבלת חומרי החקירה הנוספים, אין מנוס מביטול הדיונים הקבועים בתאריכים 5 ביולי, 6 ביולי ו-7 ביולי, והחקירה הנגדית של ישועה תתחדש ב-12 ביולי. הדיונים יימשכו במועדים הקבועים עד לפגרת בתי המשפט המתחילה ב-21 ביולי".

תגיות:תיק 4000אילן ישועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה