בריאות ותזונה

חוקרים מבריטניה מצאו: התה הזה מחסל תאים סרטניים - "בלי למצמץ"

חוקרים מאוניברסיטת סלפורד שבבריטניה, עקבו במשך שנים אחר תה ירוק בשם מאצ'ה - שמופק מעלים צעירים של צמח התה, בתהליך איטי, וזה מה שהם מצאו

תה מאצ’ה שמוגש בקעריות מסורתיות במזרח תה מאצ’ה שמוגש בקעריות מסורתיות במזרח
אא

חוקרים מאוניברסיטת סלפורד שבבריטניה, עקבו במשך שנים אחר תה ירוק בשם מאצ'ה - שמופק מעלים צעירים של צמח התה, בתהליך איטי. 

במחקר שפורסם בכתבי עת יוקרתיים לרפואה לפני כשלוש שנים, מצאו החוקרים כי תמצית שהוכנה מעלי מאצ'ה מונעת מתאים סרטניים להזין את עצמם ובכך לגדול ולהתפשט יותר בגוף. 

אחד ממובילי המחקר, פרופ' מיכאל ליסנטי שמו, אומר שעלי המאצ'ה בצורתם האבקתית דווקא, מדכאים את חילוף החומרים שמספק אנרגיה לתאים הסרטניים, במיטוכונדריה. "התה עוזר להכניס את התאים הסרטניים למצב המכונה 'מצב מטבולי שקט'", אומר פרופ' ליסנטי. "במילים אחרות, בדרך זו תאי הסרטן מושקטים ופעילותם מדוכאת, עד שהם מתים".

ראש מרכז המידע לחקר הסרטן בבריטניה, מרטין לודוויק שמו, אמר כי "ממצאי המחקר מגלים שתה מאצ'ה ירוק מחסל את תאי הסרטן. אמנם המחקר ממש בחיתוליו, אבל אנחנו שמחים ביותר על התוצאה עד כה, וככל הנראה תמצית תה מאצ'ה מונעת גדילה והתפשטות של הסרטן".

בארץ נמכה תה מאצ'ה ברשתות הפארם ובחנויות הטבע. יתרונותיו הנוספים הם חיזוק בריאות הלב, חיזוק מערכת החיסון, שיפור רמות האנרגיה הכלליות בגוף, מניעת התרבות חיידקי פה, שמירה על חילוף חומרים תקין, חיסול בקטריות וזיהומים, סיוע בפיתרון בעיות עיכול ועוד. 

תגיות:תהסרטןמחקרבריאותמאצ'ה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה