ונשמרתם

זהירות: תושב הצפון קטף צמח מוגן, וחטף קנס של 13,000 ש"ח

מי מאיתנו לא קטף בחייו פרחים או צמחים, מבלי לדעת שהם מוגנים? תושב הצפון ספג 'מהלומה' קשה לאחרונה, לאחר שקטף צמח מוגן - וזו הסיבה

עכובית הגלגל (צילום: shutterstock)עכובית הגלגל (צילום: shutterstock)
אא

אם אתם חובבי טיולים בטבע - כדאי מאוד שתדעו שיש צמחים, שאסור, אבל ממש אסור, שתגעו בהם. 

לא רק בגלל שהצמחים הללו עשויים להיות רעילים. מסתבר שיש צמחים שאסור לגעת בהם היות והם נדירים, ומי שמעז ונוגע בהם - 'חוטף' סכום קנס גבוה ביותר. זה בדיוק מה שקרה לתושב הצפון השבוע, שהעז להעמיס 26 שקים של צמח בשם עכובית הגלגל - משמורת טבע בצפון. 

הצעיר, בשנות העשרים לחייו, העמיס את השקים במכוניתו יחד עם אחיו, ונתפס על ידי פקחים של שמורת הטבע והגנים לאחר מרדף. כשנתפס, הוא נלקח לחקירה במשטרה, שם הודה כי אכן גנב טון של הצמח היקר, ונקנס בסכום של 13,000 ש"ח ושלושה חודשי מאסר על תנאי. 

אז למה דווקא עכובית הגלגל, אתם שואלים? מסתבר שמדובר בצמח פופולרי ביותר, ויקר ביותר - במגזר הערבי ובשטחי הרשות הפלסטינית. 

הערבים משתמשים בצמח הזה לבישול ואף כתבלין מרפא, אך הקטיפה שלו היא בעצם עבירה פלילית, ומי שנתפס - משלם סכום סכומי עתק על העברה. יודעי דבר מספרים שבבישול, טעמו של צמח העכובית (המכונה במגזר הערבי עכוב) זהה לזה של תפוחי אדמה, וקילוגרם שלו עשוי לעלות בין 500 ש"ח ל-1,000 ש"ח.

מה יש לערבים תושבי ישראל לומר על הצמח הזה? לפניכם כמה תגובות:

"העכוב הוא מלך הירקות. הריח שלו נוגע בלבבות", "הוא ממריץ את מערכת העיכול, וגם מגביר את הפעילות של מערכת החיסון", "כשאני אוכלת את זה, אני מרגישה את עצמי כמו ברזל", "זה מאוד מאוד בריא. יש בזה המון כלורופיל והמוגלובין".

תגיות:זהירותצמחסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה