חדשות בארץ

גפני: "הפוליטיקאים בבג"ץ דרסו את הכנסת"

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, תקף בחריפות את בג"ץ על החלטתו לבטל את החלטת ועדת הכספים שלא להעניק הטבת מס לעמותה מיסיונרית: "מה זו ההתערבות הזו? הם שברו ודרסו את הכנסת ברגל גסה"

גפני (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גפני (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, תקף היום (רביעי) בחריפות את בית המשפט העליון, בעקבות פסיקתו אתמול כי יש לבטל את החלטת ועדת הכספים ולהכיר בעמותה מיסיונרית כמוסד ציבורי הזכאי להטבות מס.

בנאום במליאת הכנסת אמר גפני: "בג"ץ עשה את זה בכוונה, ביום האחרון שלי כיו"ר ועדת הכספים, אני מכיר את הפוליטיקאים האלה בבית המשפט העליון. הם קבעו שההחלטה של ועדת הכספים בטלה. אני שואל אתכם, חברי הכנסת: אז בשביל מה צריך את הכנסת? הרי כתוב בחוק, שמי שצריך לאשר את סעיף 46 היא ועדת הכספים".

"לא היה ספק בעניין הזה. יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, ימין ושמאל – כולם הצביעו בעד הדבר זה. בית המשפט העליון לא רק ביטל את החלטת הוועדה, אלא קבע שצריך לדון מחדש על הנוהל שלה".

"תדעו לכם, חברי הכנסת", הוסיף גפני בעוקצנות. "אתם לא מגיעים כקליפת השום לשופטי בית המשפט העליון. כשחילקו את השכל, אתם לא הייתם – רק הם היו. מה זה הדבר הזה שבית המשפט העליון מחליט שהנוהל לא בסדר, מי שואל אותו בכלל? אנחנו הרשות המחוקקת. מה זו ההתערבות הזו? הם שברו את הכל ברגל גסה, הם דרסו את הכל. הם ידעו שזה היום האחרון שלי בוועדת הכספים. לא הייתי שותק על זה לרגע, הייתי מקיים דיון בוועדה על הנושא הזה עצמו ומזמין את נשיאת בית המשפט העליון, שתסביר מה ההתערבות הזו".

פסיקת בג"ץ נוגעת להחלטה שקיבלה ועדת הכספים בשנת 2015 שלא לאשר את בקשתה של עמותת "יחד רמת השרון", המזוהה עם קהילת "היהודים המשיחיים", לקבל הכרה כמוסד ציבורי שהתורמים לו זכאים לזיכוי ממס מתוקף סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. לבקשת גפני, חברי הוועדה הצביעו פה אחד על הוצאת העמותה מרשימת המוסדות הזכאים להטבת המס. ההחלטה התבססה על נוהל שאימצה הוועדה בשנת 2020, לפיו ישנה אפשרות להימנע ממתן אישור למוסד שפעילותו שנויה "במחלוקת ציבורית עמוקה". שלושת שופטי ההרכב – דפנה ברק-ארז, יצחק עמית וענת ברון – ביטלו כאמור את החלטת הוועדה.

תגיות:משה גפניבג"ץמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה