חדשות בארץ

גנץ: אין מקום לגלי צה"ל במתכונתה הנוכחית

בתשובה לשאילתה של חבר הכנסת משה אבוטבול, אמר שר הביטחון בני גנץ כי הוא מתכוון להמשיך ולפעול להוצאת גלי צה"ל ממשרד הביטחון: "התחנה הפסיקה מזמן להיות ממלכתית, חיילי צה"ל צריכים להיות מורחקים מכל עיסוק פוליטי"

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (רביעי), כי אין מקום להמשך הפעלתה של תחנת גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית. דבריו נאמרו במליאת הכנסת, בתשובה לשאילתה של חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס האם בכוונתו להמשיך לפעול לסגירת התחנה.

"אני סבור שאין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות. זה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי", אמר גנץ. "אני חושב שחיילי צה"ל צריכים להיות מורחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת, מטבעה של תקשורת שכמובן עוסקת בנושאים אקטואליים ופוליטיים".

"לכן ביקשתי ועדה שתפעל לראות מה אנחנו עושים עם גלי צה"ל. מאחר והיינו בתקופת בחירות, אז הייתה החלטה של היועמ"ש שהנושא הזה לא יכול להיות מבורר ומושלם במהלך תקופת הבחירות. אני מקווה שעם הקמת הממשלה אוכל לחזור ולטפל בנושא הזה. אני חושב שאין מקום להפעלת גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית", סיכם גנץ.

כזכור, בחודש ינואר החליט שר הביטחון, בהמלצתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, להוביל מהלך שמטרתו הוצאת גלי צה"ל ממשרד הביטחון. לאחר דיונים מקדימים שנערכו בצה"ל ובמשרד הביטחון, ובשל הרצון לנתק בין מערכת הביטחון וצה"ל לבין פעילותה של תחנת רדיו עצמאית, הוחלט על הקמת צוות בין-משרדי שיניע את התהליך ויגבש הצעה למתכונת הוצאתה של התחנה ממערכת הביטחון והפעלתה במתכונת אזרחית או לחילופין סגירתה. מלשכת שר הביטחון נמסר כי "ההחלטה נובעת מהייעוד של צה"ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה"ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים".

עם פרסום ההחלטה, הדגיש גנץ כי מדובר ב"עניין ערכי ולא תקציבי". לדבריו, "התקשורת החופשית בישראל היא מאין כמוה, ואמשיך להגן עליה ולדאוג לעצמאותה, אולם קיום תחנה צבאית בצה"ל אינו סביר בעת הזו. קבעתי כי לובשי מדים לא יעסקו בפוליטיקה בשום תפקיד. זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת הסותר את ערכי צה"ל, את היושרה המתחייבת ואת ההתנהלות התקינה. אני מוקיר את גלי צה"ל ואת תרומתה לתקשורת הישראלית ולמגוון הדעות והקולות בתקשורת, ונכון יהיה למצוא אפיק אחר להמשך פעילותה".

תגיות:בני גנץגלי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה