נטורופתיה ורפואה טבעית

למה כדאי לכם להיחשף לשמש?

מתי כדאי להיחשף לשמש, באיזה קרם הגנה כדאי להשתמש, ומה קורה למי שעובד במשרד סגור?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השמש אינה מזיקה אלא אם נחשפים אליה לפרק זמן ארוך מידי, בעיקר בין השעות 10 בבוקר ל-3 אחה"צ (בקיץ).

השימוש בקרם הגנה גורם לנו להישאר יותר זמן בשמש מבלי שנרגיש בתגובה הטבעית של הגוף, כמו אודם מוגבר, ותחושת חום שמאותתת לנו להפסיק את השהיה שלנו בשמש. לכן לא מומלץ להשתמש במקדם הגנה כגון תחמוצת טיטניום, תחמוצת אבץ, כימיקלים או תחליבי שיזוף שמכילים PABA שחוסמים את ההשפעות הרפואיות והמרפאות של אור השמש, עלולים לגרום לנזק גנטי לעור ואף עלולים להיות מסרטנים.

אנשים רבים חושפים עצמם ל UVA יותר מכפי שהיו עושים זאת ללא קרם שיזוף. למעשה כווית שמש היא תגובת הגנה טבעית של העור לחשיפה מוגברת לקרני UVA. מנגד, ד"ר אקרמן, שזכה לאחרונה בפרס החשוב ביותר לדרמטולוגיה, טען שאין כל הוכחה לכך שחשיפה לשמש גורמת לסרטן מלנומה.

מחקר רוסי מצא שעובדים שנחשפו לאור אולטרה סגול בזמן העבודה סבלו פחות מהתקררויות, בשיעור של 50%.

מערכת חיסונית חלשה אינה מסוגלת להגן כיאות על עצמה מפני מחלה, וזה כולל את סרטן העור.

עובדים שנמצאים 22 שעות בתוך משרדים סגורים ממוזגים, גורמים לאוויר יבש וקר בהשפעת המזגנים, המסלק את הלחות מהעור ומשאיר אותו מחוסר הגנה טבעית נגד פגעי מזג האוויר. נוסף לזה, ישנה התרבות של פטריות וחיידקים בגלל המיזוג. העור אינו מצליח לנשום אוויר לח טבעי, והעדר הלחות מפחית מאוד את יכולתו לסלק תוצרי פסולת מזיקים מרקמות החיבור ומהרקמות של העור.

בנוסף, בגלל היובש העור סופג בקלות את הכימיקלים המזיקים שנמצאים בקרמים לשיזוף ובתחליבי הלחות, שני מוצרים שנעשה בהם שימוש רב באזורים חמים ויבשים. כל זה עלול לגרום לחולשה ולנזק חמור לתאים, שבמקרים רבים נעשים ל"ע סרטניים.

החוקרת ד"ר קלן שו ביצעה סקר מלנומה בבית ספר לרפואה בלונדון ובמרפאת סידני באוסטרליה. שם גילו ששכיחות הסרטן הקטלני בקרב עובדי משרד כפולה מאשר אצל אנשים שעובדים תחת כיפת השמיים. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת הרפואי הבריטי "THELANCE". ד"ר שו הוכיחה שאנשים שבילו את רוב זמנם כשהם חשופים לאור שמש טבעי, כמעט שלא חלו בסרטן העור, היא גם גילתה שנורות פלואורסנט גורמות למוטציות בתרביות של תאים. במילים אחרות, עדיף לכולנו לבלות זמן רב יותר בחוץ.

תגיות:שמשבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה