חדשות בארץ

המאבק הבא: האם יושג רוב להחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין?

סיעת יש עתיד הגישה למזכירות הכנסת 61 חתימות של חברי גוש מתנגדי נתניהו, בדרישה להצביע בישיבה הקרובה על החלפתו של יו"ר הכנסת יריב לוין. אלא שחבר הכנסת ניר אורבך ביקש למשוך את חתימתו, ובשלב זה אין רוב למהלך

לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

מספר שעות לאחר שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע לנשיא ראובן ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלת חילופים עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, הגישה הבוקר (חמישי) יש עתיד בקשה למזכירות הכנסת להצביע בישיבה הקרובה על בחירת יו"ר חדש לכנסת. לדרישה צורפו 61 חתימות של חברי סיעות גוש מתנגדי נתניהו, כולל רע"מ. אלא שכעבור כשעה טען חבר הכנסת ניר אורבך מימינה כי לא נשאל בעניין, וביקש למשוך את חתימתו.

בגוש מתנגדי נתניהו מעוניינים להחליף את יו"ר הכנסת הנוכחי, יריב לוין, בחבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד. המהלך נועד לזרז את כינוס המליאה לצורך הצבעה על אישור הממשלה החדשה. מנגד, בליכוד מעוניינים לעכב את ההצבעה ככל שניתן, כדי לאפשר את המשך הלחצים על חברי כנסת בימינה ובתקווה חדשה, שנועדו לטרפד את רוב ה-61 שהשיגו לפיד ובנט.

יו"ר ימינה נפגש הלילה עם אורבך, בעקבות הדיווחים כי הוא שוקל להתנגד לממשלה המסתמנת. פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח כי ראש עיריית שדרות, אלון דוידי – שהיה מספר 3 בימינה והתפטר מהכנסת מיד לאחר הבחירות – הגיע אמש לחדרו של אורבך בכנסת כדי לשכנעו שלא להתפטר אלא להצביע נגד הממשלה.

הפגישה של בנט עם אורבך הוגדרה כ"טובה", והוא צפוי להיפגש עמו שוב במהלך היום. בימינה מפעילים על אורבך לחץ להתפטר מהכנסת כדי לאפשר את כניסתה של שירלי פינטו, הבאה בתור ברשימה, שהביעה את תמיכתה בממשלה. חבר הכנסת מתן כהנא אמר הבוקר, בריאיון לרדיו FM103, כי הוא משוכנע שאורבך לא ימנע את הקמת הממשלה.

מנגד, יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כתב בטוויטר: "אני רוצה להאמין בניר אורבך ועידית סילמן, הם עוד יכולים להציל את המצב. נותרה בי תקווה וציפייה קלושה שהם ילכו עם האמת שלהם כמו שיקלי. זו שעת המבחן שלהם, שתירשם בדפי ההיסטוריה של עם ישראל לנצח נצחים".

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כתב: "שיקלי כבר קנה את עולמו במחנה הלאומי, ובדין. אורבך נמצא צעד משם. זהו זמנם של נאמני ונאמנות מחנה הימין להיכתב בצד הנכון של ספרי ההיסטוריה למען מדינת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל".

תגיות:יריב לויןמיקי זוהרימינהבחירות 2021ניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה