חדשות בארץ

לפיד הודיע לנשיא ריבלין: עלה בידי להקים ממשלה

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע לנשיא ראובן ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלת חילופים עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. יו"ר רע"מ מנסור עבאס חתם עם לפיד על הסכם קואליציוני

אא

(עודכן: 23:43)

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע הערב (רביעי) לנשיא ראובן ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלת חילופים עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, שיכהן ראשון כראש הממשלה. מועד החילופים יהיה בחלוף כשנתיים, אז יכהן לפיד כראש הממשלה ובנט כראש הממשלה החילופי. הודעתו של לפיד באה לאחר שכל ראשי הסיעות השותפות לגוש מתנגדי נתניהו חתמו על מסמך ההצהרה שלו לנשיא.

לפיד, ששוחח עם ריבלין בטלפון, הודיע לו כי הקואליציה תורכב מסיעות יש עתיד, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ ורע"מ. יו"ר יש עתיד ציין, כי בכוונתו להביא את הממשלה לאישור הכנסת בהקדם האפשרי בשבוע הקרוב.

לאחר שיחתו עם הנשיא, שלח לפיד הודעה ליו"ר הכנסת יריב לוין לפיה עלה בידו להקים ממשלה. מיש עתיד נמסר, כי "לפיד קרא ליו"ר הכנסת למלא את החובה החוקית המוטלת עליו ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת בה יודיע לכנסת שיו"ר יש עתיד הצליח להרכיב ממשלה".

להודעה הרשמית של לפיד לנשיא קדמה ההודעה, כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס חתם איתו על הסכם קואליציוני להקמת ממשלה. פרטי ההסכם עדיין לא פורסמו. כזכור, רע"מ דרשה לבטל את חוק קמיניץ, הקובע ענישה מחמירה על בנייה בלתי חוקית, ולהכיר במספר משמעותי של כפרים בלתי מוכרים בנגב.

לאחר החתימה אמר עבאס לכתבים כי "ההחלטה הייתה קשה. יש הרבה מחלוקות, אבל חייבים להגיע לנקודות הסכמה. נפעל בנחישות להצלחת הממשלה". גורמים בימינה טענו, כי ההסכם נחתם לאחר שאושר על ידי צביקה האוזר ואיילת שקד, וכי אין בו שום ויתור נוסף: "העיקרון הוא מאה אחוז אזרחי אפס אחוז לאומי".

תקווה חדשה סיכמה אף היא על הסכם קואליציוני עם ימינה ויש עתיד, במסגרתו סוכם בין היתר על פיצול תפקיד היועמ"ש, הקמת אוניברסיטה בגליל, אישור לשיווק 300,000 יחידות דיור, הקמת מערך פיקוח לשמירה על שטחי C, וחיזוק והרחבת אתרי מורשת.

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הודיעה על הסכמתה לפשרה, לפיה היא תכהן ברוטציה עם איילת שקד כחברה בוועדה למינוי שופטים. שקד תמלא ראשונה את התפקיד. בתמורה קיבלה מפלגת העבודה את ראשות ועדת החוקה של הכנסת ותפקיד נוסף של סגן שר.

מוקדם יותר הערב, דווח בחדשות 12 כי חבר הכנסת ניר אורבך מימינה שוקל להצביע נגד ממשלת הרוטציה של בנט ולפיד. בימינה מפעילים עליו לחץ להתפטר מהכנסת כדי לאפשר את כניסתה של שירלי פינטו, הבאה בתור ברשימה, שהביעה את תמיכתה בממשלה.

מנגד, יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כתב בטוויטר: "אני רוצה להאמין בניר אורבך ועידית סילמן, הם עוד יכולים להציל את המצב. נותרה בי תקווה וציפייה קלושה שהם ילכו עם האמת שלהם כמו שיקלי. זו שעת המבחן שלהם, שתירשם בדפי ההיסטוריה של עם ישראל לנצח נצחים". מסע הלחצים של שני הצדדים על אורבך צפוי להימשך בימים הקרובים עד להשבעת הממשלה בכנסת.

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה