חדשות יהדות

מרגש במיוחד: 10,521 שעות לימוד תורה להצלחת מבצע "שומר החומות"

10,521 – זה המספר המרגש של שעות לימוד התורה שהתווספו על ידי יהודי חבר העמים, למען הצלחת מבצע "שומר החומות", להגנה על עם ישראל ולעילוי נשמת ההרוגים. הכירו את שומרי החומות האמיתיים

  • י"ג סיון התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

במשך 11 ימי מבצע "שומר החומות" היו נתונים תושבי ישראל תחת מטחי טילים כבדים, וחיילי ישראל נמצאים בסכנה גדולה. יהודים רבים התחזקו בתורה, בתפילה ובמעשים טובים כהגנה על עם ישראל וחייליו.

הכירו את היהודים שניתבו את הדאגה וההזדהות עם תושבי ישראל – למעשים: אלפי יהודים מ-15 מדינות שהרכיבו את ברית המועצות בעבר קיבלו על עצמם הוספה בלימוד התורה להצלחת כוחות הביטחון, לשמירת עם ישראל, ולעילוי נשמותיהם של ההרוגים הי"ד.

מדי ערב מתאספים 4,011 יהודים בפעילות תורנית במסגרת 'כולל תורה'. התלמידים מתכנסים מדי ערב, ב-122 ערים ברחבי ברית המועצות לשעבר, כדי ללמוד תורה. רשת הכוללים מופעלת ע"י שלוחי חב"ד בחבר העמים, והיא חלק משאר הפעילות העצומה והמבורכת

החיזוק העצום בלימוד התורה בעקבות מבצע "שומר החומות" החל בכולל הפועל בעיר דנייפרופטרובסק, כאשר חברי הכולל החליטו לקבל על עצמם להוסיף עוד שעה אחת של לימוד תורה עם יהודי בסביבתם. היוזמה צברה תאומה והגיעה לכדי 10,521 שעות לימוד שקיבלו יהודים אלו על עצמם.

הרב משה וובר, מנהל הכולל, מסביר ל'בחדרי' כי "היהודים, רובם עם רקע כלכלי קשה, רצו לעזור לעם ישראל והחליטו לתרום מזמנם. המבצע החל ביום חמישי שעבר, 12 שעות לפני הפסקת האש - כצעד של תמיכה ועזרה לטובת חיילי צה"ל ועם ישראל, ועם סיום המבצע החלטנו להקדישו לעילוי נשמותיהם של ההרוגים במבצע הזה".

אחד ממשתתפי המבצע הוא יורי ולסטיקין, תושב העיר רוטוויל שבגרמניה: "הלב יצא לאחיי היהודים בישראל והחלטתי שאני רוצה לעשות משהו ממשי לטובתם. כשראיתי את המבצע הזה החלטתי להצטרף אליו. הרגשתי שאני עושה את הדבר הנכון".

"כשראיתי את הילד שנהרג בשדרות פשוט ידעתי שאי אפשר להישאר אדישים", אומרת דינה מקושטובה מהעיר צ'רניגוב שבאוקראינה. "המצב הכלכלי באוקראינה גרוע מאוד ולכן לא יכולתי לתת צדקה לעילוי נשמתו ואני שמחה ש'כולל תורה' נתנו לנו את הזכות לעשות משהו עבור האחים היהודים שלנו שנרצחו רק כי הם יהודים".

מה קורה כשיהודי לומד תורה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

קראו כאן את דרשתו בת ה-3 דקות של ה"חפץ חיים", שהרעישה לבבות.

תגיות:שומר החומותלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה