חדשות בארץ

אוחנה: לשחרר את היהודים החשודים בירי בלוד

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, קרא לרשויות האכיפה לשחרר את היהודי תושב לוד וחבריו החשודים בירי שגרם למותו של תושב ערבי בעיר: "אזרחים שומרים חוק הנושאים נשק הם מכפיל כוח לניטרול מיידי של איום וסכנה"

לוד, הלילה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)לוד, הלילה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הגיב היום (רביעי) על מעצרם של שלושה יהודים תושבי לוד, החשודים בירי שגרם למותו של מוסא חסונה, תושב העיר, במהלך התפרעויות של ערבים שלשום.

"מעצר היורה בלוד וחבריו, שפעלו ככל הנראה בהגנה עצמית, הוא נורא", כתב אוחנה בטוויטר. "גם אם יש דברים שהציבור עדיין לא יודע, אזרחים שומרי חוק הנושאים נשק הם מכפיל כוח בידי הרשויות, לניטרול מיידי של איום וסכנה".

אוחנה הוסיף, כי "מעצר ושחרור אינם נתונים להחלטת השר לביטחון הפנים. לו כך היה – היו משוחררים. טוב תעשה מערכת האכיפה אם כך תנהג".

יו"ר ימינה נפתלי בנט קרא אף הוא לשחרר את שלושת העצורים ממעצרם: "המערכת המשפטית והפוליטית חייבת לגבות את מי שמגן בנשק על עצמו ועל משפחתו. העובדה שכרגע הם יושבים במעצר היא עוולה מוסרית, ומסר חמור למי שירצה בעתיד להגן על עצמו".

בנט הוסיף וקרא למשרד לביטחון הפנים ולמשטרה "להבטיח באופן מיידי את בטחונן של המשפחות שנצורות בבתים מפחד הפורעים הערבים ולמצות איתם את הדין. יש אמצעים לזהות אותם ואי אפשר להניח להם להימלט ללא עונש".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב על דבריו של אוחנה: "מעצר ושחרור אינם נתונים להחלטת השר לביטחון הפנים. פיטורי קצינים שלא יודעים לקבל החלטות נכונות ומסכנים את אזרחי ישראל כן נתונים לסמכות השר לביטחון הפנים. בהצלחה".

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרם של שלושת היהודים בשלושה ימים. השופט טל ענר כתב בהחלטת הארכת המעצר, כי מבחינה ראשונית גרסתם אינה עולה בקנה אחד עם הממצאים האובייקטיביים.

תגיות:לודאמיר אוחנהבצלאל סמוטריץ'התפרעויות ערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה