חדשות יהדות

מטחי רקטות עצומים לעבר ישראל – וניסים גדולים

מעל 1,000 טילים ורקטות שוגרו לישראל ביומיים האחרונים. לא ניתן להתעלם מהניסים הגדולים שאנו חווים ובהגנה הפלאית שאנו זוכים לה. בואו נמשיך להתחזק ונרבה זכויות

  • א' סיון התשפ"א
(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)
אא

ניסי ניסים: מעל 1,000 טילים ורקטות שוגרו לישראל בימים האחרונים, ומספר הנפגעים נמוך מאוד. הרקטות שפגעו בפגיעות ישירות בבתים ובכל רכב המחישו לנו את העובדה הפשוטה: כלי המשחית הללו יכולים, כל אחד מהם, לגרום לנפגעים רבים בנפש. בורא עולם שומר על עמו ישראל ברחמים.

האוטובוס בחולון שנפגע פגיעה ישירה במטח הרקטות אמש לעבר גוש דן – היה ריק מאדם. בית הספר באשקלון שרקטה נחתה בחצרו וגרמה להרס רב – היה ריק אף הוא. פגיעות ישירות בבתים שיושביהם היו במרחבים המוגנים; פגיעות ישירות מרעידות לב בכלי רכב שהיו ריקים מאדם. אוטובוס עם נוסעים שהיה בדרכו לערד – הותקף באבנים, ואין פגיעות בנפש. זוג מחבלים שחוסל בעת שעמד לבצע פיגוע דריסה בצומת תפוח, ועוד ניסים רבים ועצומים, ולא מובנים מאליהם.

(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)

לא ניתן גם להתעלם מהעובדה שהפגיעות שגרמו לאבידות בנפש היו של 3 שאינם מבני עמנו: עובדת זרה תושבת הודו שנפגעה בפגיעה הישירה באשקלון, ואב וביתו, שאינם יהודים, תושבי לוד, שנפגעו בפגיעה הישרה אמש על הרכב המשפחתי. אמנם יש פצועים בדרגות פציעה שונות, וחיילים שמסתכנים, ורבבות אזרחים בקו האש, ויש להתחזק ולאסוף זכויות ותפילות, שבורא עולם ימשיך לשמור עלינו ברחמיו.

כמה ניסים קורים בישראל מדי שנה?

צפו בגלרית תמונות מזירות הנפילה

בעבר, התייחס ראש ישיבת פוניבז', הרב גרשון אדלשטיין, לניסים העצומים שאנו חווים בכך שרובם המוחלט של הטילים אינם גורמים לפגיעות בנפש.

"זה חסד השם גדול שאין ב"ה נפגעים, עם כאלה כלי משחית שזורקים עלינו", אמר הרב. "צריך לזכור שבמלחמת המפרץ היה כלי משחית יותר גדולים והיו ניסים גדולים וכמעט שלא נפגעו. צריך להודות להקב"ה על כל הניסים, ולהתחזק בדברים הצריכים חיזוק ואז נזכה לראות בהמשך הניסים, ותורה מגנה ומצילה".

"גם עכשיו רואים נס, רואים את ההשגחה. רואים חסד ורחמים, ומה זה מחייב אותנו? מה אשיב להשם, קודם זה מחייב שבח והודאה, לומר תודה, שאין אנו כפויי טובה. ובאמת הרי אמרו חז"ל על הפסוק 'כל הנשמה תהלל ק-ה', על כל נשימה ונשימה צריך להודות להקב"ה, אדם צריך להודות שהוא בריא והוא חי, שאין זה בדרך הטבע, אלא בהשגחה, וכמו שכתב הרמב"ן בסוף פרשת בא שזה אחד מעיקרי האמונה, שאין טבע, וכל דברינו ומקרינו כולם ניסים. כל מה שקורה זה בהשגחה, שכר על מעשים טובים, ועונש על חטא. הכל! אין דבר שאינו בהשגחה.

"אם אנו חיים ומתקיימים, זה חסד מן השמים, וצריכים להודות על זה, כפי שהאריך החובות הלבבות בשער הבחינה איך שצריך להרגיש את טובות האלוקים וחסדי שמים בכל רגע ורגע, ועל זה אנחנו מודים בתפילה 'על נסיך שבכל יום עמנו'. כל יום יש ניסים, אלא שאין בעל הנס מכיר בנסו, ולא רואים את הניסים.

(צילום: עדי ישראל / פלאש 90)(צילום: עדי ישראל / פלאש 90)

"כל זה מחייב אותנו להתחזק יותר לעשות רצון השם, על שלושה דברים העולם עומד, על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים: עסק התורה  – כל אחד לפי כוחו, ותפילה – שבח, בקשה והודאה, ומידות טובות בין אדם לחברו", סיים ראש הישיבה את דבריו.

הבה נרגיל את עצמנו להודות לבורא על כל רגע של חיים ובריאות, על כל טיל ורקטה שלא גרם לנפגעים, על החסדים הרבים שמקיפים אותנו, גם בתוך הקושי, הפחד, המצוקה והחרדות. נמשיך להתפלל עד שנזכה לניסים גלויים בביאת גואל צדק.

תהילים פרק ק' - פרק ההודיה

(א) מִזְמוֹר לְתוֹדָה: הָרִיעוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ. (ב) עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו, בִּרְנָנָה. (ג) דְּעוּ כִּי יְהוָה, הוּא אֱלֹהִים: הוּא-עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ. (ד) בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ. (ה) כִּי-טוֹב יְהוָה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ; וְעַד-דֹּר וָדֹר, אֱמוּנָתוֹ.

הרב ברוך רוזנבלום - הקב"ה אוהב לתת למי שיודע לומר תודה על כל פרט:

תגיות:ניסיםהשגחה פרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה