חדשות בארץ

הצתת המכינה בלוד: "כמו במאורעות תרפ"ט"

מתפרעים ערבים הציתו את מכינת מעוז בלוד וגרמו נזק כבד. מנכ"ל מועצת המכינות הקדם-צבאיות, דני זמיר: "זה יכול היה להסתיים באסון. האלימות הזו לא תרתיע אותנו"

ההתפרעויות אמש ברמלה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)ההתפרעויות אמש ברמלה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

במהלך ההתפרעויות של ערבים שאירעו הלילה (בין שני לשלישי) בלוד, הוצתה מכינת מעוז, המכינה הקדם-צבאית הממוקמת בשכונת אשכול בעיר ועוסקת בין השאר בעבודה קהילתית ובקשר עם כל חלקי האוכלוסייה. בית המדרש של המכינה הוצת ונבזז על ידי פורעים, ולמקום נגרם נזק כבד.

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם-צבאיות, דני זמיר, הגיב על האירועים הקשים: "כמו במאורעות תרפ"ט, קמו אמש בלוד שכנים ערבים על שכניהם היהודים. בזזו, שרפו, התפרעו, הניפו דגלי פלסטין וביזו ספרי תורה".

"זה יכול היה להסתיים באסון", הוסיף זמיר. "למרבה המזל, התלמידים והצוות החינוכי היו באותה עת בירושלים ולא שהו במכינה. האלימות הזו לא תרתיע אותנו. אנחנו נשקם את המקום ביחד עם התלמידים והצוות החינוכי, ומכינת מעוז תצמח מחדש. דרכנו הציונית תישאר דרך הבניין, החינוך, הנטיעה, הושטת היד לשכן, ולא דרך האלימות".

זמיר ציין, כי "הפגיעה האמיתית באמון עם השכנים תדרוש עבודה אמיתית של בחינה והיערכות. אנו מצפים מכוחות הביטחון להבטיח את הסדר האזרחי, ובד בבד בכוונתנו להמשיך ולרחבי את הפעילות החינוכית והקהילתית של המכינה".

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, הגיב הבוקר על המהומות בעירו: "בוקר עצוב לכולנו בלוד, 70 שנות דו-קיום וחיים משותפים נרמסו במחי יד על ידי צעירים פורעים ערבים ברצף אירועי פוגרום, השחתה, ונדליזם, פגיעה בסמלי שלטון, ניפוץ שמשות והשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית העירייה החדש שרק בשבוע שעבר נכנסנו אליו, נזקים אדירים במוזיאון הפסיפס שבו הושקעו עשרות מיליוני שקלים, שריפת בתי כנסת, תלמוד תורה, עשרות רכבים, שריפת מכולות אשפה, השחתת דגלי ישראל, וחמור מכך הורדת דגל ישראל והנפת דגל פלסטין, בליל פרעות שהביא לפציעתם של שוטרים ותושבים שמצאו עצמם נצורים".

"אין ספק שנחצה קו אדום בעוד שכלל לא מובן מאיפה זה בא בכלל, לא היה דבר שהצדיק מעשי שנאה כה חמורים אלה", הצהיר רביבו. "לצערנו, בלהט האירועים נורה צעיר תושב העיר למוות והמשטרה בודקת את נסיבות המקרה. מצער שהגענו למצב בו תושב חש מאוים על חייו ומשתמש בנשק חם, בהיעדר מענה מהיר של כוחות הביטחון שלא הספיקו להגיע בגלל ריבוי זירות במקביל".

"העיר לוד נמצאת בשעות אלו באחד הרגעים המאתגרים שלה. לפנות בוקר הנחיתי לסדר ולשקם את כל הנזקים שנגרמו, כדי להעביר מסר ברור לפורעים הקיצוניים, שלא נאפשר להם לשבש את חיינו. נמשיך בעשייה בנחישות, לא נוותר ולא נתייאש. הדרך שלנו במלחמה הזאת בפשיעה ובאלימות היא בהמשך הבנייה והפיתוח בלוד, בהמשך דבקות בעקרונות וערכים, בהמשך בניית קהילה משגשגת, ובהמשך גינוי ומאבק עיקש בפשע ובאלימות. אנחנו חזקים והעיר לוד חשובה לנו, נשנס מותניים ונצעיד את העיר לעתיד טוב יותר", חתם רביבו את דבריו.

תגיות:לודהתפרעויותיאיר רביבו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה