חדשות בארץ

הלילה: ערבים התפרעו ברחבי הארץ, בית כנסת הוצת בלוד

במהלך הלילה נרשמו הפרות סדר אלימות של ערבים ישראלים במקומות שונים ברחבי הארץ. בלוד הציתו מתפרעים בית כנסת ותלמוד תורה, יידו אבנים ובקבוקי תבערה וירו זיקוקים. בכפר כנא חולץ יהודי מניסיון לינץ'

התפרעויות ברמלה, הלילה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)התפרעויות ברמלה, הלילה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:40)

מאות ערבים התפרעו הלילה (בין שני לשלישי) במקומות שונים ברחבי הארץ. מוקד בולט של הפרות סדר אלימות נרשם בלוד, בה עקרו המתפרעים תמרורים, שרפו כלי רכב, יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים, הציתו בית כנסת, תלמוד תורה ומבנה של מכינה קדם צבאית, ירו זיקוקים לעבר שוטרים וניסו להצית תחנת משטרה. בתיעוד שהופץ ברשת נראים מתפרעים משחיתים את דגל ישראל ותולים במקומו דגל פלסטין. 

במהומות בלוד נפצעו שני ערבים. מותו של אחד מהם נקבע בבית החולים, ומצבו של השני מוגדר בינוני. המשטרה עיכבה הבוקר לחקירה תושב יהודי, שפתח באש לעבר המתפרעים לאחר שחש סכנה לחייו.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הזהיר כי "האירועים בלוד יוצאים משליטה והמענה המשטרתי רחוק מלתת מענה. התפרעויות בעשרות מוקדים. מחבל הרוג, מה שיביא חלילה להסלמת האירועים. בית המדרש של המכינה הוצת, מוזיאון הפסיפס החדש כנ"ל. המון משולהב ומוסת. אם מישהו למעלה לא יתעשת מיד, הלילה הזה יסתיים חלילה באסון".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מתח ביקורת חריפה על המשטרה: "הכתובת הייתה על הקיר וכולנו ראינו את ההתפרעויות השבוע בלוד. לצערי המשטרה, ששוב גילתה אוזלת יד, לא עשתה דבר כדי לעצור את הפורעים, ונזכרה להגיע רק כשיהודי נאלץ להגן על חייו ולירות. ממשלת ישראל, אנחנו במלחמה, והגיע הזמן להילחם ולהדביר את הטרור. יש לשחרר לאלתר את היורה שהגן על חייו ולהעניק לו צל"ש".

ראש העיר לוד, יאיר לוד, מסר: "אני מגנה בכל תוקף את אירועי האלימות של צעירים ערבים מלוד וקורא להרגעת הרוחות בעיר ולהימנע מלהיגרר לפרובוקציות. המשטרה מטפלת כעת בהפרות הסדר ותביא את הפורעים על עונשם במלוא החומרה. נפעל באפס סובלנות כלפי גילוי אלימות ופגיעה בביטחון הציבור, תוך שמירה על סמלי השלטון והמשילות בלוד".

גם בעיר הסמוכה רמלה דווח על הפרות סדר אלימות של ערבים, במהלכן הוצתו פחי אשפה והושלכו אבנים לעבר יהודים. 16 מתפרעים נעצרו. ביפו יצאו עשרות ערבים להפגנה, במהלכה שרפו פחי אשפה, ניפצו תחנות אוטובוס וירו זיקוקים לעבר שוטרים.

בחיפה חסמו עשרות מפגינים את צירי התנועה במושבה הגרמנית בעיר, יידו אבנים ובקבוקים וירו זיקוקים לעבר השוטרים. שוטר נפצע באורח קל, ופונה לקבלת טיפול רפואי. כוחות המשטרה הכריזו על ההפגנה כבלתי חוקית, ועצרו 15 מפגינים.

במקומות שונים בצפון נרשמו הפרות סדר אלימות, שכללו חסימת כבישים, ירי זיקוקים, יידוי אבנים ושריפת צמיגים. בכפר כנא תקפו ערבים יהודי תושב נוף הגליל בשנות ה-40 לחייו, ניפצו את שמשות הרכב בו נסע וניסו לבצע בו לינץ'. הוא חולץ בשלום על ידי שוטרים שהוזעקו למקום. בכפר מנדא שרפו מתפרעים ניידות משטרה. מהמשטרה נמסר, כי באזור הצפון נעצרו 67 בני אדם בחשד למעורבות בהתפרעויות. 

הפרות סדר אלימות אירעו גם ברחבי הנגב. אלו כללו, בין היתר, יידויי אבנים בצירי תנועה שונים. בצומת שוקת בכביש 6 עצרו מתפרעים בדואים רכב, הוציאו ממנו את הנהגת שנסעה בו והעלו אותו באש. ברהט ובשגב שלום הותקפו תחנות משטרה. כוחות המשטרה עצרו 31 מתפרעים, מתוכם ארבעה קטינים.

מלשכתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה נמסר הבוקר, כי בתום התייעצות ביטחונית שקיים עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ובכירים נוספים במערכת הביטחון, הוחלט על גיוס מיידי של שמונה פלוגות מג"ב במילואים, על מנת לתגבר את כוחות המשטרה ומשמר הגבול ברחבי הארץ.

תגיות:לודהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה