חדשות יהדות

מסר מפעים מה"בן איש חי": "הגאולה תהיה בזכות מ"ה צדיקים"

ה"בן איש חי" בספרו "בניהו" מבאר כי הגאולה תהיה בזכות מ"ה צדיקים, שהם מספר גאולה בגימטריה, ורמוזים בשם "טבריה"

  • כ"ד אייר התשפ"א
צילום מסך מתוך ספרו של ה"בן איש חי", "בניהו", עמ’ 99צילום מסך מתוך ספרו של ה"בן איש חי", "בניהו", עמ’ 99
אא

ימי השבעה על נספי מירון עדיין בעיצומן, ותגלית מפתיעה מתוך ספרו הקדוש "בניהו" של רבי יוסף חיים מבגדד, ה"בן איש חי" שופכת טללי נחמה על מאות האבלים, ועם ישראל הדואב את האובדן.

ה"בן איש חי", מגדולי האחרונים, מקובל, דרשן, מנהיג, מחבר ואחד הפוסקים הבולטים בקרב יהדות ארצות המזרח. שהיה בעל כוח פסיקה עצום בהלכה וידע עצום בהלכה, בנגלה ובנסתר, כותב במפורש בספרו "בניהו" (חלק ראשון, ראש השנה, פרק ד', עמ' 99)   כי הגאולה תהיה בזכות 45 צדיקים, ורמז לכך הוא מביא ש"גאולה" היא בגימטריה 45. עוד מסביר הפוסק הגדול כי האות ט' רומזת על הצדיקים, ומוכיח דבריו מן הפסוק "אמרו צדיק כי טוב", וכן כאשר נחבר את האותיות א,ב,ג,ד,ה,ו, ז,ח, ו-ט' נקבל את המספר – 45, ובכך טמון רמז ל-45 צדיקים.

לאחר מכן מסביר ה"בן איש חי" כי צדיק נקרא בשם "בר יה", כלומר: בנו של הקב"ה. המילה "טבריה" רומזת על ט' בריה, כלומר על צדיקים, ובזכותם תגיע הגאולה.

לפניכם צילום מסך מתוך הספר הקדמון:

אמר רבי יוחנן: "ומשם עתידים להיגאל", נראה לדעתי בסיעתא דשמיא", כותב ה"בן איש חי", "רמז לפי דרכו עניין אחר, שאמרו רז"ל כי הגאולה תהיה בזכות מ"ה צדיקים שהם מספר גאולה, (מ"ה בגימטריה גאולה) ... ואלו מ"ה צדיקים שהעולם מתקיים בהם... ואיתא בגמרא (ברכות י"ז ע"א) שאמר החכם "אני בריה וחבריה בריה", ופירשתי בס"ד הכוונה בר י"ה, שהצדיק נקרא בר י"ה כמו שכתוב (תהילים ב', ז') "אספרה אל חוק ה' אמר אלי בני אתה אני היום ילדתיך", וכן תרגומו בר, ולכן אלו המ"ה צדיקים נקראים בריה, שהוא בר יה, ופירשתי, מספר מ"ה צדיקים ההם רמוזים באות ט', כי אות ט' הוא טוב, וכתיב (ישעיה ג', י') "אמרו צדיק כי טוב", וידוע כי אות ט' במספר הקדמיי כזה, אבג"ד הוזח"ט, עולה מספר מ"ה, נמצא מ"ה צדיקים, שכל אחד נקרא בריה שהוא בר יה רמוזים בשם טבריה שהוא ט' בריה, דהיינו מ"ה צדיקים הרמוזים באות ט', שכל אחד נקרא בריה. ולכן אמר רבי יוחנן על טבריה "ומשם עתידים להיגאל", כלומר בזכות מ"ה הצדיקים הרמוזים בשם טבריה עתידין להיגאל, שהגאולה שהיא מספר מ"ה תהיה בזכות מ"ה צדיקים".

נדמה כי כל מילה נוספת מיותרת. כיהודים מאמינים, אנו ממשיכים להאמין ולקוות בכל יום לגאולה השלימה. ובעזרת השם, בקרוב ממש נזכה שאכן תקום ישועה גדולה ממש ממש בקרוב.  

לקריאת הדברים במלואם בספרו של ה"בן איש חי", לחצו כאן.

תגיות:גאולההאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה