חדשות בארץ

שעות ספורות לפני האסון, מירי רגב כתבה: "מי שלא חווה ל"ג בעומר במירון, לא יבין"

ערב ההילולה עוד הספיקה מירי רגב לעדכן את עוקביה ברשתות החברתיות, כי גם השנה תדליק נר בציונו של רבי שמעון בר יוחאי. גם היא לא תיארה לעצמה את האסון הנוראי שיתרחש שעות ספורות לאחר מכן

אא

ערב ההילולה עוד הספיקה מירי רגב לעדכן את העוקבים שלה ברשתות החברתיות, כי גם השנה תדליק נר בציונו של רבי שמעון בר יוחאי. "כבכל שנה, גם הערב אדליק נר לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי, שהלילה המונים יגיעו להילולה שלו במירון", פתחה וכתבה. "מי שלא חווה את ל"ג בעומר במירון, לא יבין את תחושת ה'ביחד' המשותפת לחרדים, דתיים וחילוניים, לצעירים ומבוגרים - חוויה מרגשת ומעצימה".

רגב המשיכה וכתבה באותו פוסט כי "כמו רבים בעמנו אתפלל הערב לבריאות טובה, לשלמות עם ישראל, לשלומם של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. שבעזרת ה' נקים ממשלת ימין יציבה ושזכותו של הצדיק רבי שמעון בר יוחאי תגן על כולנו, אמן".

גם היא לא תיארה לעצמה את גודל האסון שיתרחש שעות ספורות בלבד, לאחר הפרסום הזה. גם היא לא תיארה לעצמה ודאי, שיום לאחר מכן תיכנס לשבת בלב כבד, ותכתוב בדף הפייסבוק שלה את הדברים הבאים: "עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה במירון. ליבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון הפועלים בזירת האסון.

"בלב כבד וכואב נכנסים לשבת. ביום ראשון יורדו הדגלים לחצי התורן ונתייחד עם זכרם של ההרוגים באסון בהר מירון. שולחת תנחומי למשפחות. יהיו הדברים לעילוי נשמת הנספים.

"עת לדבר ועת לשתוק.

"בפרשת "אמור" מובאות הוראות מיוחדות לעבודת הכהנים, בהן, בין היתר, איסור צער בעלי חיים, כשחיטת בהמה ובנה ביום אחד, וכמו כן מובא הסבר על מועדי ישראל והשבת, מצוות ספירת העומר בין פסח לשבועות, מצוות לחם הפנים והדלקת "נר התמיד" במנורת הזהב, אירוע "המקלל" הטראגי ועוד.

"מעניין שבדומה לשם הפרשה, חוזר בה נושא הדיבור בצורות שונות. החל מאמירת ההנחיות לכהנים, דרך מצוות ספירת העומר בין פסח לשבועות, המתבטאת באמירת נוסחת הספירה מידי יום, ולבסוף נושא הדיבור השלילי, המתבטא בריב בין שני אנשים במחנה ישראל, שבעיצומו מקלל האחד את ה' ונהרג.

"חכמינו מייחסים ערך עצום לדיבור, והשפעתו לחיוב ולשלילה. על פי הסוד, כמו שהעולם נברא בדיבור, כאשר לפני כל שלב בריאה מודגש שוב: "ויאמר ה'", כך גם האדם, באמצעות דיבור חיובי יכול לברוא וליצור מציאות חיובית, או חלילה לקלל וליצור מציאות שלילית. לכן במקורותינו מכונה האדם בשם "מדבר", מאחר ובכך מתבטאת ייחודיותו לעומת הצומח והחי, יכולתו ליצור שפה עשירה המוציאה לפועל מחשבה, ומהווה כלי ליצירה, בדומה לדרך בה ה' בורא.

"שנזכה לדבר טוב על עם ישראל ולברוא רק טוב. שבת שלום ונחמה", היא מסכמת. 

תגיות:מירי רגבמירוןאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה