חדשות יהדות

המשפחה השכולה שאיבדה את בנה באסון מירון בבקשה מפתיעה מעם ישראל

"נקבל על עצמינו לברך ברכת המזון בכוונה ומתוך ברכון לעילוי נשמת מנחם בן ר' מאיר": הבקשה של משפחת זקבך, האבלה על פטירתו של בנם, האברך הצעיר מנחם ז"ל

  • כ"ג אייר התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מנחם זקבך ז"ל בן 24 ממודיעין עילית, בנו של הרב מאיר זקבך, מנהל תלמוד תורה וראש המכינה הישיבתית בישיבת פאר משה של הרב פינטו בפתח תקוה, הוא אחד מהרוגי אסון מירון.

מנחם זקבך ז"ל, גדל בבני ברק ולאחר נישואיו התגורר במודיעין עלית. היה אברך בישיבת עטרת שלמה. הותיר אחריו אישה בהריון מתקדם ותינוקת בת שנה וחצי. ר' מנחם היה מיוחד ביותר בתורה, ביראת שמים, מידות טובות, בין אדם לחברו, התמדה עצומה, וכיבוד הורים.

בשיחה לקול חי, אמר האב השכול: "שאלות יש הרבה, תשובות לא חייבים לקבל, אנחנו בטוחים שהקב"ה מה שעושה, הכל לטובה. אין לנו מושגים בחשבונות שמיים. הקב"ה לקח את הטובים ביום גדול זה ובמירון. איך מנחמים את האלמנה הצעירה, איך מנחמים את האמא השבורה והרצוצה?! נסענו, אני ו- 2 הבנים למירון. מנחם נהרג באסון, הבן השני ניצל בניסי ניסים והצליח לחלץ את עצמו. נסענו שלושה וחזרנו שניים".

בסלון הבית, מול המנחמים, תלוי שלט: "נקבל על עצמינו לברך ברכת המזון בכוונה ומתוך ברכון לעילוי נשמת מנחם ב"ר מאיר". זו הבקשה של משפחת זקבך מהמנחמים הרבים ומעם ישראל כולו.

האם אפשר לברך במילים אישיות במקום במילים של ברכת המזון? הרב זמיר כהן ב-3 דקות מפתיעות:

לסגולה הטמונה בברכת המזון, לחצו כאן.

10 עובדות בברכת המזון, לחצו כאן.

תגיות:קבלההאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה