נטורופתיה ורפואה טבעית

תוספי מזון – מועיל או מזיק?

עד כמה מומלץ לצרוך תוספי מזון? מתי הם חשובים, ומתי דווקא עלולים להזיק?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בדורנו ישנן דעות רבות בנוגע לצריכת תוספי מזון. יש האומרים כי רצוי שלא לצרוך אותם כלל, וישנם האומרים כי חשוב מאוד לצרכם. אם היינו חיים לפני מאה שנה, כשהיו פחות רעלים בסביבתנו, ודאי היינו מסתפקים במזון בלבד, שהיה עתיר במינרלים, ויטמינים וכו'. הבעיה היא שאנו חיים בדור שונה מאוד מהדורות הקודמים: הקרקעות שלנו דלות במינרלים בכל העולם. הוספו רעלים נוספים מהריסוסים, דשנים, חומרים משמרים ותוספים מלאכותיים במזון. המזון מעובד, ולכן עני בחומרים מזינים. נוספה הקרינה בבית ומבחוץ, התרופות הכימיות, המתח הבלתי פוסק, זיהום האוויר והמים וכו', ולכן חייבים תחזוקה טובה לגוף ותוספת חיצונית של חומרים מזינים.

התועלת של צריכת תוספי מזון כיום היא גדולה מהנזק. כמובן, חשוב לשלב זאת עם ייעוץ מקצועי. ריכזתי לכם מספר עובדות חשובות לגבי צריכת התוספים עפ"י ניסיוני בשטח. המלצות אלה אינן מחליפות המלצות אישיות ומקצועיות של נטורופת או תזונאי מוסמך:

1. מולטי-ויטמיןומינרלטבעי - רצוי שכל אדם יצרוך כיום, בשגרה, תוסף זה עם מינון מכובד של ויטמיני B הכלולים בו (יום שישי ושבת אפשר לעשות הפסקה). ניתן להחליף מדי פעם את החברות השונות. בתוך כל קפסולה של מולטי-ויטמין תמצאו תמיד את כל משפחת ויטמיני B (או 50B כפי שנקרא או BX) כך שאין צורך לקחת גם מולטי-ויטמין וגם BX. ויטמין B12 – רצוי לצרוך בנפרד רק אם חסר באופן כרוני. רצוי לצרוך מולטי-ויטמין עם הארוחה. גם ילדים זקוקים לו.

2. ויטמין C - מומלץ לכל אדם לקחת במינון המתאים לו (מי שסובל מחומציות בקיבה יקח אסטר ויטמין סי). תינוקות יונקים יקבלו אותו מהחלב של האמא ולכן כדאי לה לצרוך ויטמין C על בסיס קבוע. עבור תינוקות לא יונקים כדאי לרכוש תוסף בטיפות שניתן להוסיף בפורמולה. לילדים יש סוכריות מציצה ולגדולים בבליעה. ניתן לעשות הפסקות מדי פעם ולהחליף בין החברות. רצוי לצרוך בבוקר על קיבה ריקה לפני האוכל, ואם יש אנמיה וצריך לקחת תוסף ברזל איכותי (עדיפות למיצי ירקות), רצוי לקחתם יחד בבוקר – התוצאה טובה מאוד.

3. אומגה 3 - ניתן לצרוך מדגי ים, שמן פשתן או צמח המרווה המרושתת. לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, או בוגרים עם בעיות במערכת העצבים בגוף אן במוח ולמבוגרים כדאי בהחלט לקחת מינונים מוגברים. רצוי לצרוך עם הארוחה.

4. ויטמין D – רצוי לקחת בטיפות על בסיס קבוע. 15 דקות חשיפה לשמש מדי יום יתנו לכם את המנה היומית בתנאי שאתם לא גרים במקום רווי בזיהום אוויר. רצוי לצרוך עם הארוחה.

5. תוספים נוספים כמו סידן, מגנזיום, יוד וכו', לפי המלצה אישית בלבד.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותתוספי מזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה