חדשות בארץ

סולידריות מרגשת בצל האסון: בתל אביב עמדו שעות לתרום דם, ביישובים ערביים הוקמו תחנות התרעננות למפונים

בעקבות האסון במירון, רבים נרתמו על מנת לסייע לנפגעים בהילולה, בה מצאו את מותם 45 בני אדם ונפצעו מעל 150: "המדינה שלנו מלאה בתקווה ואהבה, גמילות חסדים ונתינת חינם"

תחנת התרעננות בזרזירתחנת התרעננות בזרזיר
אא

סולידריות מרגשת בצל האסון: בעקבות האסון הכבד במירון, שהתרחש ביום חמישי בלילה בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, רבים התגייסו למענם של הפצועים ושל המשתתפים בהילולה.

ביום חמישי לפנות בוקר נוצרו עומסי תנועה כבדים בכבישי הגליל. בעקבות זאת, עיריית טמרה הקימה תחנת התרעננות ליורדים מכיוון ההר, על מנת שיוכלו לנוח, לשתות, לאכול וליצור קשר עם משפחותיהם. יוסף חדאד, מנכ"ל עמותת "ביחד ערבים זה לזה": "יש כל כך הרבה יוזמות ואזרחים ערבים שנרתמים לסייע מהלילה וגם עכשיו כשהם במהלך צום הרמאדן. סולידריות מרגשת בתוך האסון הכבד כל כך. כואבים על המתים הרבים באסון ומתפללים יחד לשלומם של הנפגעים ".

בבית ג'אן, גורמי החירום של המועצה גם התגייסו לסייע, וראש המועצה, עו"ד ראדי נג'ם, הדגיש כי במועצה "עומדים לרשות כוחות ההצלה באזור לספק כל סיוע נדרש. תושבי בית ג'אן מושיטים ידם וערוכים לקבל מפונים ומשפחות מאזור האסון. אנו מאמינים בכוחות הביטחון וההצלה להכיל את האירוע ולהפיק את הלקחים הנדרשים".

מלבד יוזמות אלה, במהלך הלילה נרתמו תושבים מיישובים ערביים נוספים בהם גוש חלב, זרזיר, ירכא, פקיעין ועוד, על מנת לסייע במה שאפשר לנפגעים באסון הכבד.

בנוסף, לאחר האסון, מד"א יצא בקריאה לציבור לתרום דם למען הפצועים. בניידת שהוצבה בכיכר רבין בתל אביב, תושבי העיר ויישובים נוספים באיזור הביעו סולידריות ונרתמו לסייע לבתי חולים בהם מאושפזים פצועי האסון, ועל פי ההערכה, נתרמו כ-2,000 מנות דם.

מרים קדן, כתבה פוסט שהפך ויראלי תוך מספר דקות, על הסולידריות בעקבות האסון:

"בתל אביב רבתי, אנשים חילונים עומדים בתור שעות לתרום דם. בשרון בעלי מעדניות דתיים לאומיים מארגנים אוכל לשבת בכשרות מהודרת לכל מי שלא הספיקו להכין שבת. בצפון כמעט בכל הכפרים הערביים הכינו תחנות רענון שכוללות מזון, שתיה ומקום ללון למי שעוד נתקע במירון, וכל זה בזמן שהם צמים את הרמדאן.
אל תספרו לי שהמדינה הזו במצב גרוע,
אל תגידו לי שאין תקווה,
אל תכתבו שהלכה המדינה.
המדינה שלנו על כל צרותיה וקטרוגיה, על כל הטעויות והמשגים, על הויכוחים והריבים,
היא מלאה בתקווה ואהבה, גמילות חסדים ונתינת חינם.
הקול הזה חייב להישמע.
ואני רוצה להשמיע אותו."

גם יואב קרן כתב פוסט מרגש על הערבות ההדדית בעקבות האסון: "המכון לרפואה משפטית באבו-כביר, היום בצהריים. חסיד צעיר קורא תהילים. תכף ייכנס לזהות את גופת אביו. גבר גלוי ראש עם משקפיים אופנתיים בא לחפש את אחיינו בן ה-18, תלמיד ישיבה, שהיה במירון ונעדר מאז אתמול. רבנים, אנשי זק"א, שוטרים, עיתונאים, עובדים סוציאליים של עיריית ירושלים ובני המשפחות. אין פה חרדים וחילונים, רק אנשים".

תגיות:חדשותהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה