פעילות הידברות

כנס היועצים של מחלקת שלום בית – צועדים קדימה

צוות היועצים של מחלקת שלום בית בהידברות התכנס באירוע מיוחד של סיעור מוחות לקידום המחלקה

  • י"ז אייר התשפ"א
אא

בשבוע שעבר התקיים כנס יועצים ויועצות של מחלקת שלום בבית הידברות. כ-60 יועצים ויועצות הגיעו מכל רחבי הארץ על מנת לרכוש ידע וכלים נוספים, כדי להמשיך ולהתמקצע ככל שניתן. כידוע, היועצים של המחלקה נמצאים בכל אזורי הארץ, על מנת לאפשר לכל זוג, מכל מקום, לקבל מענה. מובן שישנה חשיבות יתרה למקצועיות של כל יועץ ויועץ, וזאת מתוך מטרה לתת לזוגות את המענה הטוב ביותר שרק ניתן, מכל הבחינות, כיוון שהשכנת שלום בבתי ישראל הינה המטרה שלשמה הוקמה המחלקה, ולשמה אנו פועלים בכל דרך אפשרית.

הכנס המדובר היה ייחודי משאר הכנסים. רוב ככל הכנסים עוסקים בהעשרה ובהרחבת אופקים מקצועית, תוך שיתוף מקצועי מצד היועצים. היועצים מטעם המחלקה נמצאים תדיר בתהליכי למידה והעשרה עם כל הניסיון הרב שיש להם, שכולל שנים רבות של לימודים וליווי זוגות רבים בתהליכים עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד בס"ד. אך הפעם עיקר הכנס היה לשם סיעור מוחות, שמטרתו לדחוף את המחלקה קדימה בכל דרך אפשרית, תוך העלאת כל אפשרות להשכין שלום בכמה שיותר בתים בישראל, כיוון שהצורך בכך, בפרט לאור התקופה האחרונה, הינו גדול לאין ערוך. אם בכל השנים האחרונות עבדו היועצים באופן מסיבי ברוב שעות היממה, הרי שבמהלך תקופת הקורונה המאמצים מצידם היו כבירים עוד יותר, מה שמראה על הרגשת השליחות שמלווה אותם לאורך כל הדרך. ובס"ד, בהרבה בתים חזרו לחיי נישואין יציבים, ונמנעו ב"ה הרבה מקרים של גירושין.

בכנס נשאו דברים המשנה למנכ"ל, הרב יוסף עזרא, שהדגיש את שליחותם של היועצים בכלל ובפרט בתקופה זו, ואת האחריות המוטלת על כל יועץ ויועץ בהיותו נמנה על מאגר יועצים עשיר ומקצועי. וכן הביע את שביעות הרצון של ארגון הידברות מפועלם ומהתוצאות בשטח.

בשיחות החוזרות שמקיימים עובדי המחלקה על מנת להיות בקשר עם הזוגות שפונים ולתת מענה ככל שניתן, אנו זוכים לקבל תגובות נלהבות של הפונים, שמדווחים על חיים חדשים. אחד הגורמים להצלחה הגדולה, בס"ד, היא ההתאמה של כל זוג ליועץ מתאים מכל בחינה אפשרית. לשם כך נעשית שיחת אבחון ראשונית ע"י יועצי המחלקה, שיודעים לבצע את המשימה במקצועיות רבה, בהיותנו מודעים לחשיבות של כל שיחה ולפוטנציאל להשכנת שלום ומניעת אסונות בכל שיחה ושיחה.

מנהל המחלקה, הרב אליהו נקש, נשא אף הוא דברים, תוך סקירת הפעילות של המחלקה וחידוד נהלים חשובים להמשך פעילות פוריה, כאשר המגמה היא שיפור וייעול בכל דרך אפשרית.

"האחריות שלנו היא לאין ערוך. התנהלות נכונה יכולה ומובילה להישגים אדירים ולהצלת משפחות, ובלבד שנתייחס לכל מקרה ומקרה במלוא הרצינות והמקצועיות, וזאת למרות השחיקה שישנה באופן טבעי, בפרט בקרב יועצים שנמצאים שנים רבות בתחום. מי יודע אם אנחנו לא "התחנה האחרונה" של הזוג שהגיע אלינו. ממילא, האחריות המוטלת על כתפי כולנו הינה בהתאם".

הרצאה נוספת ניתנה ע"י מנהל מערכת אבטחת המידע בהידברות. אחת המטרות היא לדאוג בכל מחיר לשמירה על הדיסקרטיות של הפונים למחלקה. כל היועצים מתבקשים לעמוד בנוהל קפדני מאוד של שמירת הפרטים האישיים של הפונים.

משם התכנס כל צוות היועצים לסיעור מוחות אינטנסיבי, שמטרתו לבחון את מכלול האפשרויות לשדרוג המחלקה בכל הנוגע למתן מענה נרחב ככל הניתן לפונים, תוך הגדלת הפעילות בכל דרך אפשרית. ואכן, עלו רעיונות נפלאים מצד היועצים, שמתוך האכפתיות והרגשת השייכות למחלקה השקיעו זמן ומאמץ על מנת להוביל את המחלקה להמשיך לצעוד קדימה. בין הרעיונות שהועלו היו: תכניות בנושא שלום בית בערוץ הידברות, על מנת לתת לצופים כלים מעשיים, בפרט בנושא תקשורת; העלאת חומרים לאתר; סדנאות תקשורת; חוגי בית; נופשים לחיזוק התא המשפחתי; פלטפורמות לשאלות ותשובות של הציבור ועוד כהנה וכהנה רעיונות נפלאים.

האווירה ששררה לאורך כל הכנס הייתה אווירה של התלהבות והתחדשות. אין ספק שבע"ה, עם יישום ההצעות, פעילות המחלקה תגדל, ואיתה השלום בבתי עם ישראל.

בתום הכנס קיבלו כל היועצים שי מכובד, את אחד מספריו הנפלאים של הרה"ג זמיר כהן שליט"א, יחד עם ברכה אישית. כידוע, מחלקת שלום בית היא תחת פיקוחו והכוונתו של הרב, שמלווה את המחלקה מאז היווסדה.

לפניות למחלקה לקבלת ייעוץ ע"י המומחים של מחלקת שלום בית באיזור מגוריכם ניתן ליצור קשר בטלפון 073-2221310 או במייל: shlombait@htv.co.i

תגיות:כנסיםפעילות הידברותמחלקת שלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה