חדשות יהדות

עולים למירון? 3 נקודות חשובות מהרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, קורא לציבור להוסיף בסוף כל תפילה את תפילת "אחינו", להקדים את שעת החזרה ממירון כדי לא לגרום לחילול שבת, ומציין: "גאולת ישראל תלויה בידינו"

  • ט"ז אייר התשפ"א
הרב דוד לאו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הבוקר (רביעי) מפרסם הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי לישראל, מכתב לקראת ל"ג בעומר. במכתבו, מציין הרב לאו מספר נקודות חשובות לפני הילולת רבי שמעון בר יוחאי.

1. בראשית דבריו, מתייחס הרב לאו לגדלותו של יום ל"ג בעומר: "אחד מן הימים הנשגבים במהלך השנה הוא יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי זיע"א. מאז תור הזהב בצפת עת עלו האר"י הקדוש ותלמידיו למירון, נתקבל מנהג זה ובמשך מאות שנים עולים רבים ביום זה לפקוד את קברו של רבי שמעון.

"העלייה לקברו כוללת גם הדלקת 'מדורת אש' לכבוד התנא האלוקי זיע"א. על ענין ההדלקה נאמרו טעמים רבים, הן בדרך הנגלה והן בדרך הסוד. בספר הזוהר נכתב שבשעה שרבי שמעון ישב ולמד תורה, הייתה אש בוערת סביבו.

2. בשל הסמיכות של ל"ג בעומר השנה לכניסת השבת, קורא הרב לאו לציבור להקדים את ההגעה והחזרה ממירון בכדי שלא לגרום לחילולי שבת המוניים לצוותי הביטחון וההצלה המוצבים על ההר בימים אלו: "על מנת להימנע מגרימת חילול שבת, ולאפשר לכוחות הביטחון האמונים על שמירת הסדר הציבורי לסיים את ההיערכות המיוחדת הכוללת מספר רב של שוטרים וכוחות הצלה. אני פונה בקריאה לציבור העולים למירון בהילולת הרשב"י, אנא הקדימו את זמן הגעתכם לציון הרשב"י ושימו לב לצאת לביתכם מוקדם ככל הניתן, זכות שמירת השבת תעמוד לכם ולבני ביתכם עד עולם.

"כדאי לזכור את דברי רבי יוחנן משום רבי שמעון בר יוחאי 'אלמלי משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלין' – גאולת ישאל מסורה בידינו.

3. עוד קורא הרב לאו להתפלל ולזעוק עבור אחינו ברחבי העולם הזקוקים לישועה: "לאור השמועות הכואבות אודות אחינו בני ישראל ברחבי העולם הזקוקים לישועה, מן הראוי כי נעתיר בתפילה – אנו יושבי ארץ הקודש – שהחולים יבריאו והבריאים לא יחלו. ונוסיף בסיומה של כל תפילה לומר 'אחינו כל בית ישראל וכו'', וזכות הצדיק תגן עלינו ועל כלל ישראל והעולם כולו".

נוסח תפילת "אחינו": "אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן".

תגיות:מירוןל"ג בעומרהרב דוד לאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה