חדשות בארץ

זוהר יכנס את הוועדה המסדרת: האם ימונו סגנים ליו"ר הכנסת?

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הודיע כי יכנס את הוועדה המסדרת כדי לאשר הצעה למנות סגנים ליו"ר הכנסת יריב לוין ולהקים את ועדת החוץ והביטחון וועדת הכספים. בגוש להחלפת נתניהו יבחנו את ההצעה

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו לכנס מחר את הוועדה המסדרת בראשותו על מנת להביא הצעה להקמת הוועדות הזמניות ולמינוי סגני יו"ר שיאיישו את נשיאות הכנסת.

על פי ההצעה, ליו"ר הכנסת יריב לוין ימונו ארבעה סגנים – אחד לליכוד, שניים לגוש המתנגד לנתניהו ואחד לרע"מ. כמו כן, יוקמו ועדת חוץ וביטחון וועדת כספים לפי מפתח של 17 חברים בהתאם לחוק.

עוד מוצע, כי בראשות ועדת הכספים הזמנית יעמוד חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, ובראשות ועדת חוץ וביטחון הזמנית תעמוד חברת הכנסת אורנה ברביבאי מיש עתיד.

לדברי זוהר, "ההצעה שתגיע צפויה להיות מקובלת על כל סיעות הבית שכן מדובר בהצעתן מהשבוע שעבר". בגוש להחלפת נתניהו אמרו, כי יבחנו את ההצעה.

כזכור, בשבוע שעבר סירב זוהר להעלות להצבעה בוועדה את הצעת יש עתיד למינוי ארבעה סגנים ליו"ר הכנסת – אחד לגוש נתניהו ושלושה למתנגדיו. זאת לאחר שהצעתו למנות שני סגנים, אחד מכל גוש, נפלה ברוב קולות.

בתוך כך, יו"ר ימינה נפתלי בנט כינס הבוקר את חברי סיעתו ועדכן אותם על המגעים להקמת ממשלת אחדות. מימינה נמסר, כי הסיעה "עומדת מאוחדת ואיתנה מאחורי מדיניות בנט להקמת ממשלה ולמניעת בחירות חמישיות והידרדרות לכאוס. העדיפות היא להקמת ממשלת ימין תחילה, ובמקביל לפעול להקמת ממשלת אחדות לאומית. רק אם שתי האפשרויות לא יתאפשרו, ולאחר שימינה עשתה כל מאמץ להקים ממשלה טובה בישראל, נלך בלית ברירה לבחירות חמישיות".

כזכור, בנט הודיע שלשום כי החל במגעים להקמת ממשלת אחדות. בפוסט שפרסם בפייסבוק, הוא כתב כי מבחינתו "הדלת לממשלת ימין פתוחה ורצויה", אולם טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינו מוכן לבצע מה שצריך כדי להקים ממשלה".

יו"ר ימינה הוסיף כי הוא "מקיים אינספור מפגשים ושיחות עם השחקנים השונים. אנחנו מזמינים פנימה כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה. בהחלט גם הליכוד, סמוטריץ' והמפלגות החרדיות". לדבריו, ממשלת אחדות – אם תקום – תתמקד בטיפול במשבר הכלכלי: "האם באמת תקום ממשלת אחדות? אינני יודע, אך נדע בקרוב. זה תלוי בהמון פשרות וויתורים של כל השותפים".

בליכוד מסרו בתגובה, כי "ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן. בנט רוצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל. אם בנט היה באמת רוצה להקים ממשלת ימין הוא היה עובד שעות נוספות לא לסגור ממשלה עם לפיד, אלא פועל לשכנע את גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין, או לפחות תומך בבחירות ישירות שהיו מאפשרות הקמת ממשלה כזו כפי שבוחריו רוצים".

תגיות:הליכודמיקי זוהרימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה