חדשות בארץ

דיווח: זו חבילת הדרישות של הרשימה המשותפת מלפיד

על פי הדיווח בדה מרקר, ברשימה המשותפת הציגו בפני יו"ר יש עתיד יאיר לפיד חבילת דרישות בתמורה לתמיכה מבחוץ בממשלה הפריטטית שלו שהוא מתכנן להקים עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. על הפרק: תוכנית חומש בסך 30 מיליארד שקלים, ביטול חוק הלאום וחוק קמיניץ וראשות ועדת הפנים

לפיד עם טיבי ועודה, השבועלפיד עם טיבי ועודה, השבוע
אא

הדרך להקמת הממשלה הפריטטית של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תהיה רצופה בדרישות משמעותיות של המפלגות הערביות, רע"מ והרשימה המשותפת, שכן כדי לכונן את הממשלה נדרשת תמיכתן מבחוץ או לפחות הימנעותן מהצבעה נגדה. המאבק בין רע"מ והרשימה המשותפת על לבם של הבוחרים בחברה הערבית צפוי להעלות את מחירן.

על פי הדיווח בדה מרקר, ראשי הרשימה המשותפת, איימן עודה ואחמד טיבי – שנפגשו לאחרונה פעמיים עם לפיד – הציגו בפניו חבילת דרישות, הכוללת בין היתר: יישום תוכנית חומש כלכלית חדשה למגזר הערבי בסכום של 30 מיליארד שקלים; הקמת עיר ערבית חדשה, בית חולים ממשלתי ואוניברסיטה ביישוב ערבי; תוכניות למיגור הפשיעה והאלימות ולטיפול בעוני בחברה הערבית; והרחבת הבנייה ביישובים הערביים.

בהיבט החקיקתי, דורשת הרשימה המשותפת את ביטול חוק הלאום, ביטול חוק קמיניץ העוסק באכיפת עבירות בנייה בלתי חוקית, חקיקת חוק השוויון, והכרה בכפרים הבלתי מוכרים בנגב.

עוד עולה מהדיווח, כי הרשימה שהוצגה בפני לפיד כוללת גם דרישה לקבל את ראשות ועדת הפנים בכנסת ואת ראשות ועדת החקירה הפרלמנטרית לבדיקת האופן בו טיפלו ממשלות ישראל והמשטרה בסוגיית הפשיעה והאלימות בחברה הערבית.

בתום פגישתו השנייה של לפיד עם עודה וטיבי, שהתקיימה ביום שני, הופצה תמונה משותפת של השלושה. בהודעה עליה נמסר כי הם "דנו באפשרויות להקמת ממשלה חדשה שתמנע ממשלת נתניהו, בן גביר וסמוטריץ'. בפגישה המשיכו את הדיון במגוון הסוגיות הכואבות לחברה הערבית לרבות האלימות והפשיעה וביטול חוק קמיניץ, ונושאים בוערים נוספים ועל פתרונות אפשריים לסוגיות הללו. השלושה קבעו להמשיך את השיח בזמן הקרוב".

תגיות:יאיר לפידהרשימה המשותפתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה