חדשות בארץ

זוהר: "הממשלה הפרטצ’יטטית של בנט תחזיק חודשים ספורים"

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, תקף את כוונתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט לפעול להקמת ממשלה בראשותו: "חלק עצום מהפוליטיקאים בישראל מוכנים לדרדר את עצמם לתהומות עמוקים של שנאה, קנאה ואובדן הדרך"

זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, התייחס הבוקר (חמישי) לפלונטר הפוליטי ותקף את כוונתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט לפעול להקמת ממשלת אחדות בראשותו. "הממשלה הפרטצ'יטטית", כינה אותה בפוסט בפייסבוק.

"כבר יותר משש שנים שאני משרת את אזרחי ישראל בכנסת", פתח זוהר את דבריו, "ומדהים אותי בכל פעם מחדש לראות איך חלק עצום מהפוליטיקאים בישראל מוכנים לדרדר את עצמם לתהומות עמוקים של שנאה, קנאה ואובדן הדרך, כמעט על סף אובדן השפיות".

"מסתבר שהתופעה ההזויה והמטופשת הזו שנקראת 'רק לא ביבי' החמירה למצב קיצוני ביותר, וזה טומן בחובו מחיר יקר שכל אחת ואחד מכם, אזרחי ישראל, צריכים לשלם. חוסר היכולת של השמאל להציג עמדות משכנעות, שיגרמו לציבור גדול להצביע עבורם, מביא להיחלשותם מבחירות לבחירות. כבר אפשר להבחין, שחלק גדול ממצביעי השמאל נמנים בין אלו שהתקשורת הצליחה לשטוף את מוחם בתעמולה מתמשכת ואובססיבית נגד נתניהו וההצבעה להם מפסיקה להגיע מבסיס אידיאולוגי".

"בימים בהם עומדת לקום כאן ממשלה המורכבת ממפלגות השמאל יחד עם סער ובנט, תוך כדי הישענות על איימן עודה, אחמד טיבי, עופר כסיף ובל"ד. לא נותר לנו אלא לבחון יחד לאן זה יתדרדר בממשלת 'רק לא ביבי' שתקום פריטטית, כשהיא נטולת קווי יסוד ועם אפס יכולת לקבל החלטות ולקדם אג'נדות חשובות לכל הציבור הישראלי".

בהמשך דבריו טען זוהר כי המפלגות המתעתדות להצטרף לממשלה בוחרות במודע לוותר על ערכיהן ועל סדר היום אותו התחייבו לקדם כדי "לנטרל את נתניהו", כלשונו: "ואם תרצו, בסיפור הזה יש טרגדיה נוספת: רע"מ והמשותפת, שנלחמות על התואר הנכסף מי תהיה זו שבכוחה להכריע איזו ממשלה תקום בישראל, בעצם מאבדות את מעמדן לאור הקמת ממשלת שמאל עם עלה תאנה מהימין הזויה שכזו. למה? משום שצריכים את שתיהן באותה מידה. כמה עצוב, במקום התואר עליו הן חלמו להפוך לממליכי המלכים, טיבי, תומא סלימאן, עופר כסיף ואיימן עודה ממליכים את נפתלי בנט כראש הממשלה שלהם".

"חברינו לדרך, אזרחי ישראל. שלא תטעו לרגע, כל ההרפתקה הזו תחזיק חודשים ספורים, וככל שהיא תחזיק יותר כך היא תדרדר יותר ציבורית את כל מי שלוקח חלק בממשלה שכזו. הפתרון: בחירות ישירות בהן העם יכריע מי הוא רוצה לראות כראש הממשלה של כולם", סיכם זוהר.

 

בנט: "נתניהו חותר לבחירות חמישיות"

בנט מסר אמש הצהרה לתקשורת, בה טען כי נתניהו חותר לבחירות חמישיות: "נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף. הוא חושש ללחוץ על מי שטיפס על עצים גבוהים מדי, הוא לא מוכן להציע שום פשרה לגדעון סער, הוא חותר רק לדבר אחד – עוד בחירות, חמישיות במספר, והפעם בעטיפה של בחירות ישירות. נתניהו בעצם אומר: אם לי לא תהיה ממשלה, לאף אחד לא יהיה ממשלה".

"מדינת ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של פוליטיקאים", הצהיר יו"ר ימינה. הוא הבהיר כי העדיפות הראשונה שלו היא הקמת ממשלת ימין: "נתניהו, יש לך אותנו, לך תקים ממשלה. יש עוד 14 יום, הזמן לא נגמר. זה אפשרי. אם בליכוד בכל זאת ייכשלו במשימה, אז בעדיפות שנייה אני אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית. התנאי שלי שזו תהיה ממשלה טובה, יציבה ומתפקדת, ובתנאי שאוכל לשמור על הערכים, העקרונות והשקפת העולם הלאומית שלי. אני עוד לא יודע לומר אם זה אפשרי, אבל אני מבטיח לנסות בכל כוחי". 

"רק אם שתי האפשרויות הללו, ממשלת ימין או ממשלת אחדות לאומית, לא יתאפשרו – רק אז בלית ברירה ניאלץ ללכת לבחירות חמישיות במתכונת כזו או אחרת. אני מבטיח להמשיך לפעול בכל כוחי על מנת להקים ממשלה, ומוכן לשלם מחירים אישיים כבדים ומתקפות מכל הצדדים, אני שמח לקבל את זה כדי להחזיר את מדינת ישראל ליציבות ולתפקוד", חתם בנט את דבריו.

 

נתניהו: "בנט – המכשול שמונע הקמת ממשלה של הליכוד"

שעה קלה לאחר מכן ערך נתניהו מסיבת עיתונאים, בה תקף בחריפות את יו"ר ימינה: "רוב הציבור רוצה שאני אמשיך להוביל את המדינה בראש ממשלת ימין יציבה ואמיתית. הציבור נתן לימין 65 מנדטים כדי שנקים ממשלת ימין יציבה. בניגוד לטענות שלך, נפתלי, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין. אתה עובד רק על אפשרות אחת. אתה עושה הכל, אבל הכל, כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים. הדרך היחידה שלך לעשות זאת היא לעמוד בראש ממשלת שמאל של לפיד, מרצ והעבודה ובתמיכת המשותפת".

"אתה קורא לזה ממשלת אחדות לאומית. איזה מכבסת מילים, איזה ניסיון שקוף להונות את הציבור. בפועל זו ממשלה עם 50 חברי כנסת של שמאל, יחד איתך כראש סיכה עם שבעה מנדטים – דבר שלא היה בתולדות המדינה. זו פשוט יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה, והפרה של ההתחייבויות המפורשות שנתת שלא תשב עם לפיד ולא תשב עם השמאל".

לדברי נתניהו, "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין – בחירות ישירות לראשות הממשלה. יש פתרון שלא תלוי לא בסמוטריץ' ולא בגדעון – פשוט שהציבור יקבע מי יהיה ראש הממשלה. הפתרון הזה תלוי רק בך. אם תצביע בעד – יהיה לנו רוב לזה. אבל גם את זה אתה לא רוצה לעשות. אתה המכשול שמונע הקמת ממשלה של הליכוד. אם באמת היית רוצה להקים ממשלת ימין – היית תומך עכשיו בבחירה ישירה לראשות הממשלה בלי לפזר את הכנסת".

"אתה מוכן לעשות הכל כדי לממש את האמביציה האישית שלך לכוח ושררה, שהיא חסרת גבולות וחסרת כל תמיכה ציבורית", המשיך נתניהו לתקוף. "הכל כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים גם במחיר של חיסול הימין. תפסיק לתעתע בציבור ולשחק משחקים, תמוך מיד ועכשיו בבחירות ישירות לראשות הממשלה. רק אז אפשר יהיה לקרוא למפלגה שלך ימינה ולא שמאלה".

תגיות:נפתלי בנטמיקי זוהרבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה