חדשות בארץ

נתניהו: בנט סגר דיל עם לפיד, עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את יו"ר ימינה, נפתלי בנט, והאשים כי הוא מפר את הבטחותיו לציבור ופועל להקמת ממשלת שמאל: "מוכן לעשות הכל כדי לממש את האמביציה האישית לכוח ושררה"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:34)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בכנסת, בה תקף בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט והאשים כי הוא פועל להקמת ממשלת שמאל בראשותו: "אתה המכשול שמונע הקמת ממשלה של הליכוד, סגרת דיל עם לפיד". הוא חזר על קריאתו לערוך בחירות ישירות לראשות הממשלה: "הפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין".

"רוב הציבור רוצה שאני אמשיך להוביל את המדינה בראש ממשלת ימין יציבה ואמיתית", פתח נתניהו. "הציבור נתן לימין 65 מנדטים כדי שנקים ממשלת ימין יציבה. בניגוד לטענות שלך, נפתלי, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין. אתה עובד רק על אפשרות אחת. אתה עושה הכל, אבל הכל, כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים. הדרך היחידה שלך לעשות זאת היא לעמוד בראש ממשלת שמאל של לפיד, מרצ והעבודה ובתמיכת המשותפת".

"אתה קורא לזה ממשלת אחדות לאומית. איזה מכבסת מילים, איזה ניסיון שקוף להונות את הציבור", תקף נתניהו. "בפועל זו ממשלה עם 50 חברי כנסת של שמאל, יחד איתך כראש סיכה עם שבעה מנדטים – דבר שלא היה בתולדות המדינה. זו פשוט יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה, והפרה של ההתחייבויות המפורשות שנתת שלא תשב עם לפיד ולא תשב עם השמאל. אתה לא רק אמרת את זה, חתמת על זה באופן דרמטי בערוץ 20".

"אתה גם אמרת שראש ממשלה לא יכול לכהן עם עשרה מנדטים כי 'זה לא דמוקרטי ולא מוסרי'. מילים שלך. אתה פשוט מתעתע בציבור וסותר ב-180 מעלות דברים שאמרת. אתה קורא לעצמך ימינה אבל בפועל הולך שמאלה. ממשלת השמאל שאתה תקים לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבינלאומיים נגד ההתיישבות ונגד חיילי צה"ל, והמרוץ להסכמים המסוכנים עם איראן. היא לא תוכל לעשות אפילו רפורמה אחת שהימין רוצה בה. מי יתן לך את זה – מרב מיכאלי? ניצן הורוביץ? זו תהיה ממשלה פריטטית משתקת, משותקת".

לדברי נתניהו, "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין – בחירות ישירות לראשות הממשלה. יש פתרון שלא תלוי לא בסמוטריץ' ולא בגדעון – פשוט שהציבור יקבע מי יהיה ראש הממשלה. הפתרון הזה תלוי רק בך. אם תצביע בעד – יהיה לנו רוב לזה. אבל גם את זה אתה לא רוצה לעשות. אתה המכשול שמונע הקמת ממשלה של הליכוד. אם באמת היית רוצה להקים ממשלת ימין – היית תומך עכשיו בבחירה ישירה לראשות הממשלה בלי לפזר את הכנסת".

בהמשך דבריו טען נתניהו כי למעשה בנט לא ניהל משא ומתן עם הליכוד: "רק דרשת רוטציה פעם אחר פעם. זה כל מה שרצית. עכשיו אתה בסך הכל מנסה למשוך זמן, כולל במשא ומתן כביכול. בזמן שהמנדט אצלנו, סגרת דיל עם לפיד על ממשלת שמאל, ושמאל קיצוני".

"אתה מוכן לעשות הכל כדי לממש את האמביציה האישית שלך לכוח ושררה, שהיא חסרת גבולות וחסרת כל תמיכה ציבורית", המשיך נתניהו לתקוף. "הכל כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים גם במחיר של חיסול הימין. תפסיק לתעתע בציבור ולשחק משחקים, תמוך מיד ועכשיו בבחירות ישירות לראשות הממשלה. רק אז אפשר יהיה לקרוא למפלגה שלך ימינה ולא שמאלה".

מוקדם יותר הערב טען בנט כי ראש הממשלה חותר לבחירות חמישיות: "נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף. הוא חושש ללחוץ על מי שטיפס על עצים גבוהים מדי, הוא לא מוכן להציע שום פשרה לגדעון סער, הוא חותר רק לדבר אחד – עוד בחירות, חמישיות במספר, והפעם בעטיפה של בחירות ישירות. נתניהו בעצם אומר: אם לי לא תהיה ממשלה, לאף אחד לא יהיה ממשלה".

"מדינת ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של פוליטיקאים", הצהיר יו"ר ימינה. הוא הבהיר כי העדיפות הראשונה שלו היא הקמת ממשלת ימין: "נתניהו, יש לך אותנו, לך תקים ממשלה. יש עוד 14 יום, הזמן לא נגמר. זה אפשרי. אם בליכוד בכל זאת ייכשלו במשימה, אז בעדיפות שנייה אני אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית. התנאי שלי שזו תהיה ממשלה טובה, יציבה ומתפקדת, ובתנאי שאוכל לשמור על הערכים, העקרונות והשקפת העולם הלאומית שלי. אני עוד לא יודע לומר אם זה אפשרי, אבל אני מבטיח לנסות בכל כוחי". 

"רק אם שתי האפשרויות הללו, ממשלת ימין או ממשלת אחדות לאומית, לא יתאפשרו – רק אז בלית ברירה ניאלץ ללכת לבחירות חמישיות במתכונת כזו או אחרת. אני מבטיח להמשיך לפעול בכל כוחי על מנת להקים ממשלה, ומוכן לשלם מחירים אישיים כבדים ומתקפות מכל הצדדים, אני שמח לקבל את זה כדי להחזיר את מדינת ישראל ליציבות ולתפקוד", סיכם בנט.

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה